Ranking: sześć wzorowych stron produktowych

projektowanie stron e-commerce

Ciekawa prezentacja produktów to podstawa każdej strony e-commerce. Klienci doceniają jakość fotografii. Ale równie ważne jest, by opisy produktów zawierały jak najwięcej informacji, tak by kupujący nie musieli ich szukać na innych stronach. Evigo przedstawia przykłady wzorowo zaprojektowanych stron produktowych.

Istnieje wiele elementów składających się na idealną stronę produktową. Najważniejsze to:

  • Oceny innych użytkowników –  gdy kupujemy w sieci, zawsze wcześniej chcemy poznać opinie innych użytkowników, którzy przed nami kupili dany produkt.
  • Wysokiej jakości zdjęcia
  • Prawidłowe umiejscowienie przycisku kup teraz – przycisk ma być tak umieszczony i posiadać taki kolor, by wyróżniał się spośród innych elementów strony.
  • Filmy przedstawiające produkty – jest to jedna z najbardziej skutecznych form prezentowania zalet produktu; narzędzie jest najbardziej skuteczne w przypadku produktów nowo wprowadzanych do sprzedaży.
  • Dobrze widoczne informacje o przesyłce i zwrotach – klienci lubią znać poszczególne opcje i chcą je widzieć od razu.
  • Szczegółowe opisy – współczesny e-konsument jest głodny informacji i chce wiedzieć jak najwięcej o produkcie. Dlatego warto poświęcić czas na szczegółowe opisy.

Poniżej przedstawiamy przykłady sześciu e-detalistów, którzy w oryginalny sposób przedstawiają swoje produkty i usługi.

1. Sonos

Sonos oferuje bezprzewodowy sprzęt audio. Strona jest bardzo przejrzysta, a kupujący znajdą szereg szczegółowych informacji o produktach. Klienci mogą oglądać filmy prezentujące produkt, przeczytać recenzje innych użytkowników oraz specjalistów w dziedzinie nagłośnienia. Co więcej, kupujący otrzymują rekomendację produktów, które są niezbędne do stworzenia domowego hi-fi.

sonos sklep online

2. Victoria’s Secret

W internetowym sklepie marki Victoria’s Secret produkty oraz informacje są intuicyjne rozmieszczone. Oryginalnym rozwiązaniem jest możliwość zmieniania kolorów produktów – po kliknięciu w kwadracik z najbardziej odpowiadającym nam kolorem, na zdjęciu pojawia się przedmiot w tej właśnie barwie. Przycisk „dodaj do koszyka” również jest umiejscowiony w widoczny sposób – ma ciemny kolor i wyraźnie się odznacza. Co ciekawe, po wybraniu jednego elementu garderoby strona automatycznie rekomenduje inne, pasujące do kolekcji.

victoria's secret sklep online

3. Modcloth

Strona z ubraniami Modcloth zawiera masę szczegółowych opisów produktów. Są one opatrzone licznymi zdjęciami, filmami, a nawet fotografiami klientów, którzy wcześniej zdecydowali się na zakup. Jest to jeden z najlepszych sposobów promowania produktów. Klienci na ogół wolą obejrzeć jak leży ubranie na „zwyczajnej” osobie, a nie na modelce.

modcloth sklep online

4. Betabrand

Strona ma wyjątkowo przejrzysty układ, posiada precyzyjny podział produktów na rozmiary oraz dokładne opisy wraz z dużymi, wyraźnymi zdjęciami. Betabrand to nie tylko ciekawy layout strony, ale też interesujący pomysł na biznes. Klienci mają możliwość zamawiania produktów projektowanych na indywidualne zamówienie. Wystarczy opisać, co nas interesuje, by współpracujący z serwisem projektanci stworzyli gotową propozycję.

Betabrand sklep online

5. Indochino

Indochino pozwala swoim klientom dostosowywać wybrane ubrania do ich indywidualnych gustów. Wszystko możemy robić z poziomu strony – na przykład przy wybieraniu marynarki możemy zdecydować jaki rodzaj klapy w marynarce najbardziej nam odpowiada, jakie guziki będą najlepiej pasować, jakiej wielkości kieszenie są nam potrzebne itp.

indochino sklep online

6. Spicely

Spicely to firma, która oferuje organiczne przyprawy, herbaty oraz czekoladę. Wygląd strony jest minimalistyczny, mimo to klienci mogą wybierać przyprawy w zależności od kuchni (np. amerykańska, azjatycka, śródziemnomorska). Kupujący mają też dostęp do przepisów w których mogą wykorzystać przyprawy. Jeśli na przykład chcemy zrobić danie hinduskie, do którego trzeba kombinacji różnych przypraw, sklep Spicely sam wypełni koszyk z zamówieniem.

Spicely sklep online

 

Reklama

SCF 2017 Spring