Give as you live: charytatywna platforma e-commerce

Give as you Live e-commerce

Brytyjska firma Everyday CLick uruchomiła nową platformę dla sklepów internetowych. Działa ona jak porównywarka cen, z tym, że prowizja od sprzedaży przekazywana jest na cele charytatywne.

Platforma służy też jako narzędzie do zwiększenia sprzedaży. Serwis pomaga sprzedawcom wykreować wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie i zwiększyć lojalność klientów.

Platforma Give as you Live pozwala klientom kupującym online przeznaczać automatycznie środki na cele charytatywne. Co ważne, klienci nie muszą nic za to płacić. Dotacja przekazywana na wybrany cel pochodzi z kieszeni e-sklepu i stanowi prowizję za pośrednictwo w sprzedaży na platformie.

Dotacja bez kosztów

Od strony klienta korzystanie z Give as you Live jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się w serwisie podając adres e-mail i zainstalować wtyczkę do przeglądarki internetowej. Podczas logowania określamy cel, na który chcemy przekazywać środki. Gdy wpiszemy w wyszukiwarkę hasło określające poszukiwany przez nas produkt, program sam oznaczy w wynikach te sklepy, które biorą udział w programie. Produkty można również wyszukiwać na stronie Give as you Live, która działa jak porównywarka cen. Gdy wpiszemy np. hasło „tablet”, w wynikach pojawią się produkty sklepów partnerskich, wraz z ceną oraz informacją o tym, jaką kwotę przeznaczymy na nasz cel, jeśli dokonamy zakupu.

Give as you Live e-commerce

Strona Give as you Live

Prowizja przekazywana jest automatycznie, niezależnie od tego gdzie kupujemy – z tym że sprzedawca musi być partnerem Give as you Live. Wtyczka dostępna jest również w wersji na urządzenia mobilne (Android i iOS).

Gigantyczni partnerzy

Sklepy internetowe mogą dołączać do programu na zasadzie afiliacji. Płacą oni prowizję za pozyskiwanie nowych klientów i pośrednictwo w sprzedaży, z tym że prowizja nie idzie na konto firmy, lecz przekazywana jest na cele dobroczynne. Jak do tej pory, do programu dołączyło trzy tysiące sprzedawców, w tym: Amazon, eBay, Selfridges, Rakuten, Tesco, ASOS, Marks & Spencer’s, John Lewis oraz Expedia.

Firmy partnerskie mogą zamieszczać na stronie Give as you Live informacje o aktualnych promocjach i kuponach rabatowych.

Platforma współpracuje z 20 tysiącami brytyjskich instytucji charytatywnych i szkół. Od każdego zakupu przekazywane jest średnio 2,5% ceny. Do tej pory za pośrednictwem serwisu udało się zgromadzić około pięciu mionów funtów.

Jest to sytuacja typu win-win zarówno dla sprzedawców, jak i dla klientów. Sklepy mogą kreować wizerunek firm odpowiedzialnych społecznie, a także zwiększać lojalność klientów. Ci z kolei, robiąc zakupy online, zyskują poczucie, że robią jednocześnie coś dobrego dla innych, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Reklama

SCF 2017 Spring