Zlotewyprzedaze.pl zmieniają platformę na Magento

Zlotewyprzedaze.pl magento

Serwis Zlotewyprzedaze.pl, oferujący produkty ekskluzywnych marek w czasowo ograniczonych promocjach, przeszedł na platformę Magento. Za wdrożenie odpowiada należąca do grupy OEX agencja Divante.

Platforma Zlotewyprzedaze.pl współpracuje z Divante od kwietnia 2014 roku. Od niedawna zarządza całym projektem przejścia na Magento z dedykowanej platformy .NET, na której do tej pory działał serwis. Jak wyjaśnia Paweł Filutowski, Chief Information Officer zarządzający IT w Zlotewyprzedaze.pl, przejście na nową platformę związane było z planami rozwoju firmy.

Ekspansja do Europy

„Dedykowana platforma ograniczała nasze możliwości wejścia na rynki zagraniczne. A my planujemy ekspansję do krajów europejskich. Naszą pierwszą destynacją była Bułgaria, jednak okazało się, że na starej platformie dostosowanie e-sklepu w dużym stopniu ograniczało realizację procesów biznesowych” – wyjaśnia Filutowski. „Magento daje większą elastyczność, możliwość szybszego wprowadzenia zmian, wiele rozwiązań można wdrożyć poprzez gotowe wtyczki i dodatki. Poza tym zapewnia standard kodowania, dzięki czemu aplikacja nie jest uzależniona od jednego dostawcy” – dodaje.

zlotewyprzedaze.pl. magento

Sklep zlotewyprzedaze.pl

Platforma Magento należy do eBay, oferuje tysiące aplikacji i rozszerzeń, zapewnia eksperckie porady i zasoby do projektowania, wdrażania i uzdatniania sklepów internetowych.

Nowe wersje językowe

W realizacji przeniesienia serwisu Zlotewyprzedaze.pl  brały również udział firmy ORBA i BI Architects. Prace programistyczne koordynowane były przez ORBA, podczas gdy eksperci Divante skupili się na stworzeniu odpowiedniego zaplecza w zakresie infrastruktury. Wkładem BI Architects było wdrożenie krytycznej ścieżki zakupowej oraz doświadczenie programistyczne związane z optymalizacją wydajności PHP oraz serwera baz danych. Nie bez znaczenia jest również fakt integracji z platformą Sheepla, która umożliwiła szybkie wdrożenie procesów logistycznych w Magento.

Podstawową wersję prac zakończono w ciągu czterech tygodni. Wymiana silnika systemu przebiegła bez konieczności zmiany interfejsu użytkownika. Uruchomiono już dwie nowe wersje językowe serwisu: bułgarską i rumuńską.

Jednym z problemów, z którym musieli się zmierzyć specjaliści z BI Architects, Divante i ORBA, była wydajność serwisu. Ponieważ serwis Zlotewyprzedaze.pl opiera biznes na czasowo ograniczonych ofertach, musi obsługiwać duże skoki oglądalności. Dlatego też rozdzielono bazy danych tak, aby zwiększyć wydajność serwisu i jego bezpieczeństwo. Wykorzystano również systemowe rozwiązania zwiększające wydajność, takie jak cache Redis i proxy Varnish. Ponadto zastosowano tzw. load balancing, czyli rozłożenie ruchu w e-sklepie na wiele serwerów.

Szybszy czas reakcji

„Dzięki takiej architekturze możliwa jest pozioma skalowalność aplikacji wraz ze wzrostem ruchu. Dodatkowo uzyskano rozwiązanie o wysokiej wydajności w modelu 2N, co oznacza, że nie występują pojedyncze punkty awarii na żadnej z warstw systemu.” – podaje firma Divante.

„W projekcie realizowanym dla Złotych Wyprzedaży wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z pracy przy serwisach o dużej oglądalności. Wcześniej mieliśmy przyjemność współpracować z topowymi ekspertami Magento, z którymi wspólnie opracowaliśmy zastosowaną tutaj architekturę.” – mówi Paweł Szreder, dyrektor działu hostingu Divante z Grupy OEX. „Czas reakcji na potencjalne problemy z działaniem serwisu wynosi  poniżej 30 minut. To pozwala zapewnić stabilność działania, także w wypadku aplikacji stworzonej przez wielu dostawców, jak w przypadku platformy należącej do Złotych Wyprzedaży.” – dodaje.

ZloteWyprzedaze.pl to serwis internetowy oferujący ubrania i dodatki znanych marek i projektantów w promocyjnych cenach. Sprzedaż odbywa się w ramach kilkudniowych wyprzedaży, o których zarejestrowani użytkownicy są informowani poprzez newsletter. Aby wejść na serwis, należy się zarejestrować.

Jak wyjaśnia Paweł Filutowski, dzięki temu że oferta dostępna jest dla unikalnego grona osób, firma jest w stanie wynegocjować niższe ceny u dostawców. Wśród oferowanych przez serwis marek znajdą się m.in. Calvin Klein, Armani, Versace, Diesel, Gucci, Guess, Adidas i wiele innych. Serwis działa od 2010 roku, oferuje produkty kilku tysięcy marek. Obecnie z serwisu korzysta ponad 3,5 miliona użytkowników.

Reklama

SCF 2017 Spring