USA: Nowy sposób eBay na zakupy w social mediach

eBay NYFW

Z okazji trwającego New York Fashion Week, eBay uruchomił specjalną społecznościową platformę zakupową w serwisie Pinterest. Tak zwany „inspiration hub” pozwoli kupować online ubrania oglądane podczas imprezy ubrania. Ostatnio podobną usługę uruchomił sklep Saks.

W czasie New York Fashion Week równie ważne jak stroje na wybiegach są kreacje noszone przez widzów. W tym roku profesjonaliści e-commerce postanowili ułatwić odnajdywanie tych kreacji w zasobach sieci. Firma eBay uruchomiła specjalną tablicę w serwisie Pinterest, która pełni funkcję platformy sprzedażowej. Zamieszczane są tam zdjęcia wykonywane przez profesjonalnych fotografów, którzy dokumentują imprezę. Zdjęcia są opatrywane linkami do sklepów, w których można kupić taki sam lub podobny produkt.

eBay NYFW

Tablica #ShopInspired na profilu eBay

Nowy wymiar social shopping

Zatrudniono również stylistów, którzy będą zamieszczali zdjęcia z pomysłami na stylizacje. Firma zachęca też użytkowników do zamieszczania własnych zdjęć z NYFW i do oznaczania ich hashtagiem #ShopInspired.

eBay NYFW

Piny zamieszczane na tablicy zawierają link do produktu

Plan biznesowy eBay związany z uruchomieniem nowej platformy, wykorzystuje zapał fanów, którzy pragną kopiować sposób ubierania się uczestników prestiżowych pokazów mody. Jest to element ekspansji eBay na rynek sprzedaży ubrań z wyższej półki. W czerwcu detalista uruchomił specjalny sklep, w którym znaleźć można ofertę najbardziej znanych projektantów.

eBay NYFW

Klikając na zdjęcie, klient trafia na stronę sprzedażową

Pomysł na aktywność

Sprzedawcy wykorzystują New York Fashion Week do zwiększenia sprzedaży i aktywizowania swoich klientów. Przykładem może być akcja zorganizowana przez sklep Saks Fifth Avenue. Firma zamieszcza na swojej stronie zdjęcia oznaczone hashtagiem #SaksStyle, publikowane na różnych platformach społecznościowych przez uczestników NYFW.

Partnerem tego projektu jest firma Curalate, która dostarcza technologię do identyfikacji produktów na podstawie zdjęć. Dzięki temu klienci, po kliknięciu na zdjęcie, przenoszą się od razu na podstronę produktu w sklepie internetowym.

Większa świadomość marki

Platforma #SaksStyle

Platforma #SaksStyle

Saks korzystać będzie ze zdjęć profesjonalnych fotografów, a także z treści zamieszczanych przez użytkowników Instagrama, Twittera, Facebooka i Tumblr’a. W ten sposób firma zwiększy zaangażowanie klientów w social mediach, a także utrwali świadomość marki, pokazując, które z ubrań prezentowanych podczas pokazów pochodzą z oferty sklepu.

Reklama

SCF 2017 Spring