Ikea szykuje ofensywę e-commerce

ikea e-commerce

Szwedzki gigant meblowy zamierza uruchomić sklepy online we wszystkich krajach w których prowadzi sklepy tradycyjne.

Obecnie klienci Ikea mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów w których obecna jest firma . W jakiej kolejności będą uruchamiane kolejne sklepy internetowe pozostaje tajemnicą. Ikea nie wypowiada się też co do terminu uruchomienia sprzedaży internetowej w Polsce.

Rozwój sprzedaży online

Sklepy online, które już funkcjonują stale zwiększają ilość dostępnych mebli i innych przedmiotów. W efekcie większa liczba użytkowników odwiedza strony internetowe Ikei niż tradycyjne placówki. Przez ostatni rok internetowych użytkowników było na całym świecie aż 1,5 miliarda. Natomiast osób które odwiedziły tradycyjne sklepy było tylko 716 milionów.

Ikea poinformowała jednocześnie o wzroście sprzedaży o 5,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Łączna sprzedaż wyniosła 28,7 miliarda euro (stan na koniec roku fiskalnego, który zakończył się 31 Sierpnia 2014). Największy wzrost Ikea odnotowała w Chinach gdzie w tym roku firma otworzyła trzy nowe sklepy. W Ameryce Północnej oraz w Europie  – gdzie generowanych jest 70% sprzedaży firmy – również odnotowano kilkuprocentowy wzrost.

Ekspansja w Rosji

„W ubiegłym roku odczuwaliśmy jeszcze skutki światowego kryzysu finansowego. Ale to już przeszłość. W najbliższych miesiącach spodziewamy się znaczącego wzrostu sprzedaży” – powiedział agencji Reuters Peter Agnefjall, dyrektor generalny Ikea. Głównymi rynkami firmy nadal pozostają Niemcy, Francja oraz Stany Zjednoczone. Co ciekawe Ikea zapowiada dalszy rozwój w Rosji, mimo konfliktu z Ukrainą i embarga gospodarczego nałożonego przez Zachód.

Ikea wielokrotnie była krytykowana za późne wejście w e-commerce. Teraz można się spodziewać szybkiego wprowadzenia nowych e-sklepów. Miejmy nadzieje, że Polska znajduje się na szczycie  listy priorytetów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring