Snap36: siedem powodów by w e-commerce używać zdjęć 360°

Snap 36 fotografia obrotowa

Fotografia obrotowa i trójwymiarowa staje się coraz bardziej powszechnym elementem projektowania stron e-commerce.

Jak wynika z badań, klienci mobilni uważają tego typu zdjęcia za jeden z głównych czynników, który przekonuje ich do dokonania zakupu. Mimo iż nie są tanie, zdjęcia produktowe nowej generacji mogą pomóc obniżyć inne koszty wynikające z niedoinformowania klientów, wysokiej stopy zwrotów czy czasochłonnej obsługi klienta.

Na polskim rynku fotografia obrotowa nie jest jeszcze rozpowszechniona. Dzieje się tak ze względu na wysokie koszty. Wiele zależy oczywiście od typu produktu. Przykładowo, oferta firmy Obrotowe.pl zaczyna się od 120 zł za jedno zdjęcie niewielkiego przedmiotu. Ale już w przypadku dużego sprzętu AGD – na przykład lodówki – cena może sięgnąć 2,4 tysiąca złotych. Dlatego ze zdjęć produktowych w tej technologii korzystają  głównie producenci sprzętu elektronicznego i AGD, a nie sklepy internetowe. Wśród klientów firmy Obrotowe.pl znajdziemy marki takie jak Philips, Sony, Canon, Asus, Amica, Toshiba czy Remington.

Kupujący oczekują, że doświadczenie zakupowe online będzie takie samo jak w sklepie tradycyjnym. Klientom sklepów internetowych przestają już wystarczać zwykłe fotografie produktów. Amerykańska firma Snap36 podaje kilka argumentów, które mają przekonać sprzedawców do fotografii produktowej nowej generacji.

1. Klienci kupią chętniej

Podstawowym zadaniem fotografii w 3D i 360° jest zwiększenie zaufania klienta i jego pewności słusznego wyboru. Dzięki zastosowaniu takich fotografii brytyjski sprzedawca rowerów Wiggle zanotował dwucyfrowy wskaźnik wzrostu konwersji. Z kolei sklep Golfsmith obserwuje 30% wzrost konwersji dla produktów prezentowanych w tej technologii.

2. Redukcja liczby zwrotów

Niemal jedna trzecia produktów zamówionych online jest zwracana do e-sklepu. Aby zwiększyć zyski, sprzedawcy internetowi muszą zredukować liczbę odsyłanych towarów. Oglądanie produktów na obrotowych zdjęciach sprawia, że klient zyskuje więcej wiedzy o produkcie i podejmuje bardziej świadomą decyzję zakupową. Dzięki temu mniejsze jest ryzyko, że gdy otrzyma przesyłkę, będzie rozczarowany. Sklep Fathead zaobserwował spadek liczby zwrotów o 50%, gdy zaczął stosować obrazowanie 3D do prezentowania nowej serii produktów.

3. Niższe koszty call center

Decydujący się na zakup klienci mają zawsze mnóstwo pytań. Powoduje to wzmożony ruch w kanałach obsługi klienta i zwiększa koszty operacyjne. Dzięki zdjęciom produktów w 3D i 360°, klienci mogą szczegółowo zapoznać się z produktem, obejrzeć go pod każdym kątem, co spowoduje, że będą mieli mniej pytań do konsultantów. W efekcie, wykonują o 24% mniej telefonów do call center zanim dokonają zakupu.

4. Większe zaangażowanie i lojalność klientów

Zdjęcia 360° i 3D o wiele bardziej zaciekawiają klientów niż zwykłe zdjęcia. Sprawiają, że klienci przebywają na stronie e-sklepu o 32% dłużej. Zaś firmy, które skutecznie angażują klientów w proces zakupowy, obserwują 50% wzrostu satysfakcji, lojalności i pozytywnego nastawienia do marki. Może to zaowocować stworzeniem bardzo pozytywnego wizerunku marki. Badania pokazują bowiem, że klienci o wiele chętniej dzielą się w internecie pozytywnymi niż negatywnymi opiniami.

5. Większa szansa na finalizację transakcji

Jak wynika z badań Adobe Mobile Consumer Survey, 42% użytkowników mobilnych twierdzi, że obrotowe zdjęcia produktów to funkcja, która najbardziej zwiększa prawdopodobieństwo dokonania przez nich zakupu.

6. Lepszy user experience

Marketerzy wiedzą, że analizując własne decyzje zakupowe, lepiej zrozumieją, czym kieruje się klient. Wszyscy konsumenci kierują się podobnymi zasadami. cChcemy, by proces zakupowy przebiegał płynnie, a przed transakcją lubimy czuć się pewnie i dobrze poinformowani. Inwestując w wysokiej jakości media, sklep może wyróżnić się na tle innych i wzmocnić lojalność klienta.

7. Zwiększenie efektywności

Zautomatyzowanie studia fotograficznego pozwala przyspieszyć robienie zdjęć produktowych nawet czterokrotnie. Dzięki temu więcej produktów trafia do sprzedaży online w szczycie sezonu zakupowego. Zautomatyzowanie procesu robienia zdjęć obrotowych i 3D pozwoliło Home Depot zwiększyć efektywność i podnieść poziom dokładności zdjęć z 55% do 99,1%.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring