Apple Pay z najniższą prowizją na rynku płatności mobilnych

apple pay płatności

Nowy system płatności Apple Pay, to w ostatnich dniach główny temat dyskusji w świecie e-commerce. Już wiadomo, że Apple będzie pobierał prowizje w wysokości  zaledwie 15 centów od każdych stu dolarów wydanych za pomocą nowego e-portfela.

Taką informację przyniósł dziennik Financial Times, który powołał się na dwie anonimowe osoby zaangażowane we wdrożenie systemu Apple Pay. Jeśli rzeczywiście Apple wprowadzi tak niską prowizje, można mieć niemal pewność, że serwis błyskawicznie zyska na popularności. Dla porównania aplikacja do płatności mobilnych Square pobiera 2,75% od kwoty każdej transakcji.

Baza użytkowników podstawą sukcesu

Apple jasno określił swój cel: to wyeliminowanie portfelów tradycyjnych i zastąpienie je elektronicznymi. Koncern posiada gigantyczną bazę użytkowników sklepu iTunes – obecnie jest ich ponad 500 milionów. Każdy z tych użytkowników ma kartę płatniczą zintegrowaną z systemem. Dla porównania Amazon posiada zaledwie 244 milionów aktywnych użytkowników. Patrząc na liczby łatwo zauważyć, że Apple ma wielki szanse na przeoranie rynku e-płatności. Przecież znaczna część użytkowników iTunes natychmiast przejdzie na nowy system płatności Apple.

NFC zyska na popularności

Wiadomo również, że płatności będą realizowane dzięki interfejsowi Touch ID, rozwiązaniu Apple, które rozpoznaje linie papilarne użytkownika, a także z użyciem komunikacji bliskiego zasięgu NFC. W przypadku płatności w sklepie tradycyjnym użytkownicy będą musieli włączyć Apple Pay i przyłożyć jeden palec w celu weryfikacji tożsamości. Dzięki technologi NFC, detaliści nie będą musieli inwestować w dodatkowe terminale – płatności będą się odbywały zbliżeniowo. Także nowy smartwatch firmy Apple zostanie wyposażony w Apple Pay.

Reklama

SCF 2017 Spring