H&M otwiera e-sklep w Państwie Środka

H&M chiny

Szwedzki detalista zaoferuje Chińskim internautom pełną gamę produktów, a nowe kolekcje będą jednocześnie wprowadzane w e-sklepie jak i tradycyjnych punktach sprzedaży.

Firma H&M jest obecna w Chinach od 2007 roku. W tej chwili działa tam 241 sklepów z logo szwedzkiego koncernu. Tylko w ubiegłym roku otwartych zostało 50 nowych placówek. Dla H&M to właśnie Chiny stanowią jeden z najbardziej dochodowych rynków poza Europą i Stanami Zjednoczonymi.

Konkurencja w e-commerce

W ubiegłym roku sklepy ulokowane w Państwie Środka wygenerowały łączną sprzedaż w wysokości 1,13 miliarda dolarów. „Teraz konsumenci  w Chinach mają dostęp do oferty online za pomocą smartfonów tabletów oraz komputerów, co pozwoli im odwiedzać nasz sklep o każdej porze i z każdego miejsca. To kamień milowy budowie wielokanałowej struktury sprzedaży naszej firmy” – powiedział Magnus Olson, dyrektor H&M odpowiedzialny za Azję.

H&M Chiny e-commerce

Chiński e-sklep sieci H&M

Główni rywale firmy H&M są już obecni wśród chińskich internautów. Firmy takie jak Gap Inc., Uniqlo Co. Ltd. czy  Zara z powodzeniem prowadzą e-sklepy w językach kantońskim i mandaryńskim. Kolejne światowe marki mają uruchomić takie sklepy w nadchodzących miesiącach. Sieć H&M, chcąc się wyróżnić i wypromować sklep online, zapowiedziała, że część ekskluzywnych linii produktów będzie oferowanych jedynie w sieci.

Zmiana strategii sprzedaży

Przyśpieszenie w budowie kolejnych e-sklepów szwedzki detalista zapowiedział w marcu 2014. Od tamtej pory powstały dwa nowe serwisy sprzedażowe. Oprócz Chińczyków w ofercie H&M mogą już przebierać internauci z Hiszpanii. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku ruszy sprzedaż internetowa we Włoszech.

“Inwestowanie w rynek online staje się naszym priorytetem. Są to inwestycje długoterminowe, widzimy w nich duży potencjał. Będziemy kontynuowali rozwój sprzedaży online na nowych rynkach” – powiedział Karl-Johan Persson, prezes firmy H&M. Niestety, kiedy e-sklep zostanie uruchomiony w Polsce pozostaje tajemnicą.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring