USA: nowa aplikacja do przyciągania uwagi e-klientów

Bronto Software e-commerce

Firma Bronto Software, oferująca platformę marketingową dla e-commerce, stworzyła aplikację pozwalającą ponownie przyciągać  konsumentów, którzy porzucili swój koszyk

Według badania firmy  Forrester Reaserch, aż 87% konsumentów częściej lub rzadziej porzuca swoje wirtualne koszyki. Wynika to albo z niezdecydowania albo z braku czasu i zbyt długiego procesu finalizacji zamówienia. Do tej pory detaliści nie mieli pomysłu jak skutecznie poradzić sobie w tym zjawiskiem. Elektroniczne koszyki oczywiście zapamiętują towary, które zostały w nich umieszczone. Problemem było nakłonienie kupujący do powrotu do sklepu. W rezultacie firmy e-commerce tracą możliwość zarobienia około 18 miliardów dolarów rocznie.

Identyfikacja opuszczonych koszyków

Firma Bronto Software, oferująca platformę marketingową dla e-commerce, uruchomiła aplikacje o nazwie Recovery Cart. Pozwoli ona detalistom przyciągnąć z powrotem konsumentów, którzy opuścili swój koszyk. Z użyciem aplikacji można wysyłać spersonalizowane i w pełni zautomatyzowane wiadomości do konsumentów którzy nie sfinalizowali zakupu, ponownie zamieniając ich w potencjalnych klientów. Oczywiście Recovery Cart będzie można integrować a platformą Bronto Marketing.

Aplikacja pozwala zidentyfikować opuszczone koszyki w czasie rzeczywistym, co daje szansę na natychmiastową reakcje. Detaliści mogą wcześniej przygotować wiadomość i uzupełnić ją informacjami o konsumencie oraz zawartości jego koszyka i błyskawicznie wysłać odpowiednią wiadomość. Program posiada też funkcje analityczne – detaliści mogą monitorować wskaźnik porzucania koszyków, odsetek powrotów oraz przychody pochodzące od „odzyskanych” konsumentów.

Sample Workflow Bronto

Schemat działania aplikacji Recovery Cart

Najciekawszą funkcją wyróżniająca Recovery Cart jest CartBeat, która pozwala na dokładne analizę z co dzieje się z danym koszykiem. Koszyk badany jest co 30 sekund, a informacje są porównywane z danymi  z poprzedniej sesji.

Powiadomienia są skuteczne

Według badania “Why We Don’t Buy,” przeprowadzonego wspólnie przez firmy Magento i Bronto, większość kupujących (85%) docenia powiadomienia mailowe i uważa je za pomocne. Co ciekawe, aż 61% z nich uważa, że powiadomienia spowodują, że wrócą do porzuconego koszyka.

„Detaliści i marketingowcy potrzebują wyspecjalizowanych narzędzi do lepszego kontaktu z klientem. Współczesny konsument oczekuje spersonalizowanego podejścia i ciekawej formy reklamy i promocji produktów. Właśnie dlatego stworzyliśmy Cart Recovery ” – mówi Joe Colopy, dyrektor generalny Bronto.

Na całym świecie z platformy marketingowej Bronto korzysta w tej chwili ok. 1,3 tysiąca firm. Są wśród nich detaliści e-commerce, wielokanałowi sprzedawcy oraz producenci. Platforma umożliwia lepsze planowanie i kierowanie kampanii marketingowych do konkretnego odbiorcy za pomocą e-maili, SMS oraz portali społecznościowych.

Reklama

SCF 2017 Spring