Inditex: Zara zaczyna sprzedaż w serwisie Tmall

zara korea e-commerce

Internetowa ekspansja Grupy Inditex nabiera rozmachu. Po otwarciu sklepu internetowego Zara w Meksyku, hiszpański gigant odzieżowy uruchamia sprzedaż online w Korei Południowej. A co najważniejsze startuje z nowym kanałem sprzedaży w Chinach.

Inditex chce otworzyć sklepy internetowe wszędzie tam gdzie posiada placówki stacjonarne. Jest to część strategii sprzedaży wielokanałowej firmy. Hiszpański detalista rozwija jednocześnie swoją obecność offline. Sieć salonów sprzedaży marek Inditex liczy obecnie 6460 sklepów w 88 krajach. Inditex posiada marki odzieżowe takie jak Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Uterqüe. Wszystkie one kontynuują globalną ekspansję online.

Tmall bramą chińskiego rynku

Po wejściu Zary do Korei w 2008 roku przyszedł czas na internetową wersję sklepu. Wiadomo już, że sprzedaż online ruszy 24 września 2014 roku.

zara korea e-commerce

Otwarcie internetowego sklpeu Zary w Korei Południowej już 24 września 2014

„Jednocześnie z uruchomieniem e-sklepu w Korei planujemy zwiększenie sprzedaży w Chinach. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu marki Zara na platformę zakupową Tmall” – poinformowała firma podczas ogłoszenia wyników finansowych  za pierwsze półrocze 2014.

Tmall to największa w Chinach platforma handlowa B2C, odpowiednik amerykańskiego Amazona. Serwis posiada ok 47% udziałów w chińskim rynku e-commerce. Platforma ma 180 milionów stałych klientów, a dziennie może się pochwalić 40 milionami odwiedzin. Swoim potencjalnym partnerom biznesowym z Zachodu serwis przydziela zespół specjalistów, którzy doradzają w prowadzeniu e-biznesu w Chinach. Właśnie z tych powodów europejskie i amerykańskie marki coraz częściej uruchamiają sprzedaż na platformie Tmall.

Tmall Chiny e-commerce

Zachodnie marki stale zwiększają obecność w serwisie Tmall

Iditex ogłasza sukces finansowy

Inditex może uznać pierwsze półrocze 2014 roku za wyjątkowo udane. W tym czasie Grupa otworzyła łącznie 40 nowych sklepów w 25 krajach. Łączna sprzedaż – internetowa i stacjonarna – liczona w walutach lokalnych zwiększyła się o 11% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013. Po przeliczeniu na walutę europejską okazało się, że łączna sprzedaż netto wyniosła 8085 milionów euro, co daje wzrost o 6% licząc rok do roku.

Najbardziej dochodowym rynkiem okazała się Europa (z wyłączeniem Hiszpanii). Na drugim miejscu znalazła się Azja, a na trzecim Hiszpania gdzie sprzedaż utrzymała się na tym samym poziomie co w analogicznym okresie 2013 roku.

zara sales e-commerce

Procentowy podział sprzedaży Grupy Inditex w zależności od regionu.

Reklama

SCF 2017 Spring