Startup Shoplo uruchamia wirtualną galerię handlową

Startup Shoplo e-commerce

Shoplo, internetowa platforma dla e-sklepów, uruchomi w październiku 2014 nowy produkt, Shoplo Market. Będzie to platforma B2C, która ma za zadanie przekierować ruch internetowy na strony e-sklepów. Z platformy będą korzystali głównie klienci Shoplo.com, a także inni sprzedawcy, którzy mają odpowiednią ofertę handlową i przejdą weryfikację.

Shoplo Market będzie platformą multibrandową. Różnica wobec istniejących galerii handlowych będzie polegała na selekcji oferowanych produktów. „Stawiamy głównie na odzież i akcesoria oraz lifestyle. Chcemy proponować zestawy produktów niszowych marek. Idea jest taka, żeby dotrzeć do klienta z mniej popularnymi, niesieciowymi markami odzieżowymi, oferując je w jednym miejscu. Chcemy w ten sposób pomóc sprzedawcom wypromować ich produkty” – wyjaśnia Agnieszka Lekszycka, marketing manager w Shoplo.

Przekierowanie na strony sprzedawców

Serwis Shoplo Market będzie działał na platformie Shoplo.com. Dodawanie i sprzedawanie produktów nie będzie się wiązało z żadnymi opłatami. Na razie w inwentarzu znajduje się 30 tysięcy produktów sprzedawców, którzy stworzyli swoje sklepy na bazie platformy Shoplo.com. Jak zapowiada Agnieszka Lekszycka, e-sklepy, które nie są klientami Shoplo.com również mogą zgłaszać chęć wystawiania swoich produktów, muszą jednak posiadać odpowiednią ofertę skierowaną do klientów, którzy szukają produktu niszowego. Wśród sklepów, które wystawią swoją ofertę na platformie znajdą się m.in: byinsomnia.comagamartin.comabstrawear.com czy loveitshop.pl.

Platforma Shoplo Market

Platforma Shoplo Market

Jak wyjaśnia Agnieszka Lekszycka, wielu początkujących sprzedawców szybko się zniechęca. Nowicjuszom trudno jest wygenerować ruch w sklepie internetowym i w ten sposób zaistnieć na rynku. Shoplo Market ma temu zaradzić. Nie będzie to platforma sprzedażowa, a jedynie galeria, która przekierowuje klienta na stronę e-sklepu gdzie finalizowana jest transakcja.

Promocja w mediach społecznościowych

Sama platforma Shoplo Market ma zostać wypromowana przede wszystkim we współpracy z mediami ze świata mody, poprzez platformy społecznościowe i współpracę z blogerami związanymi z branżą fashion. Na Instagramie i w serwisie Pinterest powstaną profile Shoplo Market, w planach jest też fanpage na Facebooku.

Startup Shoplo stworzony został przez Patryka Pawlikowskiego i Grzezgorza Lecha, jednego z twórców portalu GoldenLine. Założona w 2012 roku Shoplo sp.  z o. o. została w 2013 roku dokapitalizowana kwotą 500 tysięcy zł przez fundusze Xevin Investments i  Protos VC. Ten ostatni zainwestował wcześniej w portal GoldenLine. 

Sprzedaż na Facebooku dzięki Shoplo

Shoplo.com jest platformą, która kieruje swoją ofertę do mniejszych sprzedawców. W ramach pakietu, mogą oni zlecić Shoplo.com obsługę logistyczną e-sklepu, wybierać spośród gotowych szablonów oraz integrować sklep z innymi kanałami sprzedaży, takimi jak Allegro czy Facebook. Platofrma Shoplo działa również na rynkach zagranicznych. Dostępna jest jej wersja angielska serwisu oraz portugalska, skierowana na rynek brazylijski.

Reklama

SCF 2017 Spring