Facebook wprowadza zmiany z myślą o e-commerce

new timeline Facebook

Facebook zmieni sposób dobierania postów pojawiających się na górze tablicy użytkownika. Dzięki temu to, co widzimy na tablicy ma być bardziej aktualne i związane z najnowszymi wydarzeniami i trendami.

Kiedy kilka lat temu Facebook wprowadzał filtry przesiewające treści na tablicy, celem było wyselekcjonowanie najciekawszych treści, które pojawiły w portalu się od chwili gdy dany użytkownik poprzednio opuścił serwis. Posty nie zawsze są więc wyświetlane w kolejności chronologicznej – ważniejsze jest to, czy angażują one użytkowników, czy mają dużo komentarzy, udostępnień i polubień. W ten sposób użytkownik nie przegapi ważnej dyskusji.

Ale jest też druga strona medalu. Często wchodząc na Facebooka na górze feedu pojawiają się informacje sprzed doby lub starsze, dotyczące wydarzeń, które już miały miejsce i nikogo nie interesują. Teraz ma się to zmienić.

Posty mają być na czasie

Facebook chce, aby strumień postów na tablicy głównej był bardziej aktualny i dotyczył bieżących wydarzeń, tak jak dzieje się to na Twitterze. Portal zapowiada więc zmiany. Dotychczasowe kryterium „wartości” ustąpi miejsca chronologii i aktualności postu. Nowe filtry uwzględnią też czas w którym dodawane są komentarze, tak aby na samej górze tablicy nie pojawiały się wydarzenia, które już nie budzą emocji użytkowników.

Jeśli więc post zawierał będzie słowo lub frazę, która jest na czasie – na przykład „London Fashion Week” – system rozpozna go jako ciekawy. Taki post zajmie uprzywilejowane miejsce na tablicy użytkownika. Jak podaje sam Facebook, posty związane z aktualnościami generują o 6% większe zaangażowanie.

Facebook zmieni się w Twittera?

Dzięki nowym funkcjom firmom e-commerce łatwiej będzie przebić się na osi czasu. Oczywiście pod warunkiem, że posty będą nawiązywały do bieżących wydarzeń (czyli będą zawierały słowa określające tzw. „trending topics”). Facebook będzie zatem skuteczniejszym narzędziem do relacjonowania wydarzeń na żywo, wszelkich premier, pokazów mody i innych tego typu  imprez.

W przyszłości portal zamierza usprawnić narzędzia do analizowania treści postów. W planach jest opracowanie algorytmu, który będzie „rozumiał” o czym jest dany wpis i oceniał jego wagę na podstawie całej treści, a nie tylko słów kluczowych.

Wyraźnie widać, że zmiany te maję na celu zwiększenie konkurencyjności wobec Twittera. Ten z kolei zapowiedział, że zamierza wprowadzić filtry odsiewające posty na tablicy głównej. Celem jest wyłonienie najważniejszych informacje i pokazywanie ich w pierwszej kolejności. Bitwa o prymat w mediach społecznościowych dopiero się rozkręca.

Reklama

SCF 2017 Spring