Raport eBay: sprzedawcy nadal nie doceniają siły m-commerce

Ebay strategia mobilna

Większość sprzedawców internetowych w USA przyznaje, że strategia mobilna nie jest ich najmocniejszą stroną. Mimo to nie traktują priorytetowo inwestycji w rozwój rozwiązań mobilnych. Skupiają się za to na mediach społecznościowych, analizie danych i działaniach marketingowych – wynika z raportu sporządzonego przez eBay Enterprise.

Sprzedawcy internetowi stawiają najczęściej na krótkofalowe działania, które w krótkim czasie mają przyciągnąć klientów. Z raportu 2014 Holiday Retail Audit wynika, że priorytetem w tym sezonie świątecznym będzie strategia cenowa, marketing i obsługa klienta. Sprzedawcy przedkładają bieżące inwestycje nad plany długoterminowe i realizację dalekosiężnych strategii, takich jak rozwiązania mobilne, usprawnienia w organizacji dostaw czy globalna ekspansja.

Marketing zamiast infrastruktury

Priorytetem w tym sezonie świątecznym będzie marketing. Sprzedawcy inwestują w narzędzia służące do analizy danych, a także w social media (29% wskazań), e-mail marketing (22%) oraz SEO (12%). Detaliści zamierzają również skupić się na analizie danych o sprzedaży naziemnej i internetowej, tak aby ujednolicić strategię wielokanałową.

Dla największych firm priorytetem jest też bezpieczeństwo danych klientów. Spośród spółek, których obroty mieszczą się w przedziale 50 – 250 milionów dolarów, 65% przyznaje, że zwraca większą  uwagę na kwestie bezpieczeństwa. 77% dużych sprzedawców do tej pory nie miało do czynienia z próbą złamania zabezpieczeń.

Stracone szanse w m-commerce

Mimo, że sprzedawcy przyznają, iż sprzedaż mobilna jest ich największą słabością, aż 68% z nich nie planuje kontynuowania bądź rozpoczęcia nowych inwestycji w tym obszarze przed sezonem świątecznym 2014. Tylko jeden na trzech detalistów stwierdził, że strategia mobilna będzie w tym sezonie priorytetem inwestycyjnym. Sprzedawcy nie czują potrzeby szybkiego ulepszania infrastruktury mobilnej ani opracowywania strategii, mimo że jest to najbardziej dynamicznie rozwijający się kanał sprzedaży.

Za głównego konkurenta w tym sezonie świątecznym 51% sprzedawców uważa platformę Amazon. Obszary, w których amerykański gigant przewyższa konkurentów to: rozwinięty kanał mobilny (60% wskazań), obszerna oferta i możliwości magazynowe (65%) oraz organizacja dostaw (54%) i zwrotów (44%). Jednocześnie, zamiast inwestycji w logistykę i optymalizację realizacji zamówień, sprzedawcy uznali, że powinni wyłożyć pieniądze przede wszystkim na marketing, obsługę klienta i obniżenie cen.

Kanada najważniejszym rynkiem

Prawie połowa sprzedawców (45%) deklaruje, że posiada szczegółowe plany globalnej ekspansji na 2014 rok. Najważniejszymi rynkami, które wskazywali sprzedawcy, były Kanada (23%), Wielka Brytania (16%), Chiny (15%), Australia (7%) i Meksyk (5%). Problemami, które są przeszkodą na drodze do ekspansji jest brak wiarygodnych, sprawdzonych partnerów lokalnych (33%), niewielki popyt na rynku (32%) oraz niewystarczające możliwości magazynowe (31%).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring