Wielka Brytania: Instagram wprowadza ofertę reklamową

Instagram reklamy Wielka Brytania

W brytyjskiej wersji aplikacji Instagram pojawi się opcja zamieszczania płatnych treści. Na razie z usługi korzystać może kilka wybranych firm. Pierwszym krajem, gdzie Instagram wprowadził reklamy, były Stany Zjednoczone.

Reklamy w brytyjskiej wersji serwisu będą się pojawiały na tablicy głównej wraz z innymi postami. Będą to tzw. „native ads”, czyli sponsorowane treści w formie bardzo zbliżonej do tego, co zamieszczają zwyczajni użytkownicy. Zdjęcia i filmy zostaną oznaczone etykietą „sponsored”, która pojawi się w prawym górnym rogu postu. Poza tym reklamy niczym nie będą się różniły innych treści. Będzie je można polubić, udostępnić, albo ukryć.

Wybrane firmy, angażujące treści

Reklamy zamieszczać będą jedynie „starannie wybrane firmy, które już od dawna są częścią społeczności serwisu” – informuje dziennik The Guardian. Marki, które zamierzają reklamować się na Instagramie to Starbucks, Cadbury, Channel 4, Rimmel London, Sony Music, Estée Lauder i Waitrose.

Instagram reklamy

W USA już można zamieszczać reklamy w Instagramie

Przedstawiciele serwisu, spodziewając się negatywnej reakcji użytkowników, podkreślają, że posty sponsorowane będą ciekawe i angażujące, a zdjęcie wysokiej jakości. Władze portalu argumentują, że wprowadzenie reklam da serwisowi więcej finansowej niezależności, pomoże się rozwijać oraz wprowadzać nowe funkcje. Reklamy mają pojawiać się stopniowo, tak aby użytkownicy zdążyli się do nich przyzwyczaić.

Precyzyjnie dobrany przekaz

Instagram ma obecnie ponad 200 milionów użytkowników miesięcznie, 65% z nich korzysta z aplikacji poza terenem Stanów Zjednoczonych. Wielka Brytania jest jednym z pięciu krajów, w których aplikacja jest najbardziej popularna. Do tej pory w serwisie zamieszczono ponad 20 miliardów zdjęć.

Pierwsza kampania reklamowa Waitrose na Instagramie oznaczana będzie hashtagiem #LoveFood, a jej główną treścią mają być zachęcające zdjęcia potraw. Rimmel London przeprowadzi kampanię z motywem przewodnim w postaci zdjęć kobiet nakładających makijaż. Channel 4 będzie promował dwa nowe seriale telewizyjne, z kolei Sony Music wykorzysta w kampanii gwiazdę pop Olly’ego Mursa.

Reklama

SCF 2017 Spring