H&M uruchamia sprzedaż online na 10 nowych rynkach

H&M ekspansja online

Szwedzka spółka Hennes & Mauritz AB, właściciel marki H&M, ujawnia plany dalszej ekspansji. Firma zapowiada, że w 2015 roku otworzy sklepy internetowe nawet na 10 nowych rynkach. W planach jest również rozwój sieci sklepów stacjonarnych.

W tym roku sklep internetowy marki H&M pojawił się w czterech nowych krajach. W marcu 2014 roku marka H&M uruchomiła sklep internetowy we Francji, a we wrześniu w Chinach. W sierpniu ruszyła wersja na rynek hiszpański oraz włoski. Prezentując wyniki finansowe za trzeci kwartał 2014 roku prezes spółki, Karl-Johan Persson, zapowiedział dalszą ekspansję. W 2015 roku sklepy internetowe H&M ruszą 8 do 10 nowych rynków. Nie wiadomo jeszcze o jakie kraje chodzi, ani czy znajdzie się wśród nich Polska.

Internetowy sklep H&M na rynku włoskim

Włoska wersja internetowego sklepu H&M

„Jesteśmy w trakcie intensywnej ekspansji sprzedaży online. Otwieranie nowych sklepów przebiega szybko i sprawnie, a nasi klienci przychylnie reagują na obecność w sieci. Nasze sklepy internetowe są ważnym uzupełnieniem salonów stacjonarnych. Dzięki nim jesteśmy w stanie podnieść standard obsługi klienta i zwiększyć dostępność produktu” – komentuje Karl-Johan Persson.

Person poinformował ponadto o planach rozwoju stacjonarnej sieci sprzedaży. W 2014 roku powstanie łącznie 375 nowych sklepów marki H&M. Latem 2014 otwarto kolejny sklep przy prestiżowej Piątej Alei w Nowym Jorku. W październiku otwarte zostaną salony na Filipinach. Z kolei otwarcie sklepów w Indiach przesunięto z jesieni 2014 na rok 2015. Wtedy powstaną również sklepy w Peru, Makau i na Tajwanie.

Na nowe rynki wejdą też pozostałe marki należące do Hennes & Mauritz AB: COS, Monki, Weekday, Cheap Monday oraz & Other Stories. COS otworzy sklepy w Australii, Portugalii, Szwajcarii, Japonii i USA. W Stanach Zjednoczonych powstanie też sklep internetowy marki. Z kolei & Other Stories sprzedawać będzie przez internet w Irlandii, Austrii i Stanach Zjednoczonych, a nowe salony otworzy w Belgii, Holandii i USA.

W pierwszych trzech kwartałach 2014 skonsolidowane obroty ze sprzedaży szwedzkiej spółki wzrosły o 18%, zaś zyski o 20%, osiągając wartość 17,9 miliardów koron szwedzkich (1,9 miliarda euro).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring