Badanie Deloitte: jak interakcje online wpływają na sprzedaż tradycyjną

wydatki online

Według badania przeprowadzonego przez firmę Deloitte, podczas nadchodzących świąt Bożego Narodzenia internetowe interakcje z konsumentami wpłyną na 50% decyzji o zakupach w amerykańskich sklepach tradycyjnych.

Większe zakupy świąteczne

Deloitte przewiduje, że podczas najbliższego okresu świątecznego (liczonego od listopada do lutego) sprzedaż w USA urośnie do około 981 – 986 miliardów dolarów. Oznacza to wzrost o około 4-4.5% licząc rok do roku. Dla porównania sezon świąteczny 2013 był tylko 2,8% większy w porównaniu do świąt w roku 2012. Prawdziwy boom prognozowany jest w sprzedaży internetowej, która ma wzrosnąć o 13,5-14% licząc rok do roku.

Stale przybywa klientów którzy podczas zakupów korzystają z urządzeń mobilnych. „Sprzedaż mobilna cały czas rośnie. Ale internetowe interakcje z klientami robiącymi zakupy w sklepie stacjonarnym będą miały większy wpływ na sprzedaż niż samo m-commerce” – powiedziała Alison Paul, wiceprezes Deloitte LLP. „Nasze badania pokazują, że 84% kupujących korzysta z urządzeń mobilnych w trakcie zakupów w sklepie stacjonarnych lub w drodze do sklepu. Ci właśnie konsumenci generują większą konwersję i kupują o 40% częściej niż klienci którzy nie korzystają z urządzeń mobilnych.

Sprzedaż tradycyjna a sprzedaż internetowa

Według prognozy, podczas najbliższego okresu świątecznego interakcje online wygenerują ponad 345 miliardów dolarów sprzedaży – wszystko dzięki kontaktom detalistów z klientami prowadzonym przez laptopy, smartfony i tablety.

„Detaliści bardziej koncentrują się nad prawidłowym działaniu stron internetowych i sklepów online niż na wprowadzaniu nowych funkcji w sklepach stacjonarnych. Oferta e-commerce jest ważna, ale detaliści muszą poświęcać więcej uwagi na wprowadzaniu narzędzi, które ułatwią zakupy w sklepie tradycyjnym. Skaner kodów kreskowych w aplikacji mobilnej, porównywarka cenowa produktów czy narzędzie ułatwiające nawigację po półkach sklepowych stają się standardem” – mówi Alison Paul.

Reklama

SCF 2017 Spring