Raport Nielsen: wzrost konwersji w internetowej sprzedaży produktów spożywczych

Nielsen online retailing

Chęć kupowania produktów i usług przez internet wzrosła dwukrotnie od 2011 roku. Jak wynika z raportu firmy Nielsen, trend ten najbardziej dotyczy produktów szybko zbywalnych.

Niemal połowa respondentów (badanie przeprowadzono w 60 krajach) deklaruje, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zamierza kupić przez internet produkt z droższych kategorii takich jak odzież (46%), bilety lotnicze (48%) albo zarezerwować miejsce w hotelu (44%).

Rynek produktów spożywczych

Rynek internetowej sprzedaży produktów spożywczych, choć jeszcze nie tak duży jak produktów trwałych, rozwija się dynamicznie. Od 2011 intencje zakupowe w tym segmencie wzrosły z 5% do 27%, czyli niewiele mniej niż w przypadku kosmetyków (6% do 31%). Popyt na artykuły dziecięce wzrósł z 12% do 20%. Z kolei chęć kupowania artykułów dla zwierząt wzrosła z 9% w 2012 roku do 21% w 2014 roku.

W przypadku ubrań, biletów na imprezy, książek, zabawek, rezerwacji hoteli i wycieczek, odsetek tych, którzy poszukują online jest taki sam jak tych, którzy kupują w sieci. Oznacza to, że osoby przeglądające oferty w internecie również kupują je online.

Przeglądanie w internecie produktów szybko zbywalnych nadal nie przekłada się na sprzedaż w takim stopniu, jak ma to miejsce w przypadku produktów trwałych. Jedna trzecia konsumentów poszukuje i kupuje produkty higieniczne (31%/29%), a jedna czwarta przegląda oraz kupuje artykuły dla dzieci (23% do 20%). Jedna piąta przegląda/kupuje kwiaty (20%/18%) i napoje alkoholowe (20%/17%).

Najlepszy czas dla omni-channel

„Dla sprzedawców to znakomita wiadomość. Konwersja produktów szybko zbywalnych jest coraz większa. Mimo, że ten segment rynku dopiero zaczyna się rozwijać, już teraz należy postawić na omni-channel i nie rozdzielać kanałów sprzedaży” – skomentował John Burbank, dyrektor ds. strategii w Nielsen

Do produktów o niskim stopniu konwersji należą sprzęt elektroniczny, smartfony, komputery, sprzęt sportowy, samochody i motocykle. Ponieważ są to kosztowne przedmioty, klienci chcą je najpierw zobaczyć i wypróbować. Klientów, którzy kupują elektroniczne gadżety jest o aż o siedem punktów procentowych mniej niż tych, którzy przeglądają.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring