Nowe narzędzie prognostyczne zrewolucjonizuje branżę fashion

moda ecommerce

Na początku 2015 roku do użytku wejdzie nowe narzędzie przeznaczone dla sprzedawców odzieżowych. Z jego pomocą detaliści będą mogli przewidzieć, które produkty staną się bestsellerami, zanim jeszcze kolekcja trafi do sklepów.

Twórcą nowego oprogramowania jest brytyjska firma analityczna  SoundOut Retail oraz firma WGSN, specjalizująca się w przewidywaniu trendów. Wspólnie stworzyły one narzędzie, które pozwoli szybciej poznać opinie i preferencje konsumentów. Sprzedawcy odzieżowi będą w stanie błyskawicznie sprawdzić, jak klienci reagują na nowe produkty, kolekcje, kolory i ceny. Od początku 2015 roku narzędzie będzie dostępne na rynku amerykańskim i brytyjskim. Z czasem usługa zostanie rozszerzana na pozostałe rynki.

Badania oparte na crowdsourcingu

Technologia SoundOut dostarcza opinii konsumenckich z wykorzystaniem crowdsourcingu. Firma pozyskuje tysiące płatnych, pogłębionych recenzji i wykorzystuje Big Data, by szybko je zanalizować. Wyniki są prezentowane w postaci szczegółowego raportu w edytowalnym formacie. Poszczególne dane można analizować pod wieloma kątami. Połączenie feedbacku od respondentów z analizą technologiczną ma za zadanie wspomóc sprzedawców odzieżowych w podejmowaniu decyzji, na przykład które produkty zamówić w większej liczbie.

Do tej pory SoundOut specjalizował się w analizie trendów dla branży muzycznej. Dzięki dostarczanym przez firmę narzędziom analitycznym, brytyjskie studia muzyczne i stacje radiowe są w stanie przewidzieć, która piosenka stanie się hitem, zanim jeszcze wejdzie na antenę.

Mniejsze ryzyko dla detalistów

Wprowadzenie funkcji dla branży odzieżowej wymaga przebudowania całej platformy SoundOut. Firma z siedzibą w Berkshire powstała w 2009 roku i zatrudnia 13 osób. W lecie 2014 spółka została dokapitalizowana kwotą 618 tysięcy funtów, a jej wartość wycenia się dziś na 15,4 miliona funtów.

WGSN dostarcza dane analityczne, przewiduje trendy i dostarcza raporty na temat produktów dla branży handlu detalicznego, szczególnie mody. Dzięki sporządzanym raportom i przewidywaniom co do trendów i popularności marek, sprzedawcy odzieżowi zmniejszają ryzyko prowadzenia swojej działalności. WGSN sporządza prognozy nawet na pięć lat wprzód. Jej centra analityczne znajdują się w Nowym Jorku, Hong Kongu i Londynie. Poza tym firma ma swoje biura w 16 krajach i zatrudnia ok. 500 osób.

Reklama

SCF 2017 Spring