Facebook: przycisk „kup teraz” dostępny dla wszystkich użytkowników

facebook kup-teraz przycisk

Facebook, największy portal społecznościowy na świecie, rozpoczął współpracę z firmą Stripe i wkrótce planuje upowszechnić możliwość robienia zakupów z poziomu postów.

Facebook po Twitterze będzie drugim serwisem społecznościowym, który wprowadzi tego typu rozwiązanie. O nowej usłudze portal poinformował w lipcu 2014. Od tamtej pory trwały testy, które właśnie dobiegają końca.

Bezpieczeństwo transakcji

Teraz okazało się, że za wprowadzenie rozwiązania „kup teraz” odpowiedzialna będzie firma Stripe. Posiada ona szybki i bezpieczny interfejs programowania aplikacji API, pozwalający na błyskawiczną finalizacje zamówienia i dokonanie płatności.

“Stworzyliśmy tę funkcję z myślą o prywatności i bezpieczeństwie transakcji. Żadne dane kart kredytowych czy debetowych nie znajdą się w obiegu reklamodawców po zakończeniu transakcji, a mimo to system zapamięta wybraną formę płatności. Nie chcemy się skupiać na handlu jako takim. Reklamy dostępne w naszym serwisie to najlepsze, co możemy zrobić by rozwinąć rynek e-commerce” – powiedziała Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer w Facebooku.

Nie jest to pierwszy przypadek współpracy Facebooka z firmą Stripe. W roku 2013 to właśnie Stripe wprowadził opcje autouzupełniania informacji o płatności z użyciem danych przechowywanych na Facebooku (przy korzystaniu z  aplikacji pochodzących od podmiotów trzecich).

Błyskawiczny rozwój Stripe

Zatrudniający 150 osób startup rozwija się w błyskawicznym tempie. W ciągu ostatniego roku podjął m. in. współpracę z Twitterem oraz chińskim systemem płatności Alipay. Prawdopodobne to właśnie Stripe będzie partnerem Apple przy wprowadzeniu usługi Apple Pay.

Firma Stripe została założona przez braci Patricka i Johna Collisonów. Do tej pory spółka zdobyła łączne finansowanie wysokości 130 milionów dolarów. Stripe przyjmuje obecnie płatności w 14 krajach na świecie i pobiera prowizję w wysokości 2.9% kwoty transakcji plus 30 centów opłaty stałej od każdej operacji.

Reklama

SCF 2017 Spring