Nike zapowiada milionowe inwestycje w technologie sprzedażowe

nike_online_strategy

Amerykańska firma odzieżowa Nike opublikowała najnowsze wyniki finansowe. W minionym kwartale sprzedaż online wzrosła o 70% licząc rok do roku. Koncern zapowieda, że od tej chwili sprzedaż w internecie staje się priorytetem.

Nike od lat stawia na innowacyjne rozwiązania technologiczne. Tak wielki wzrost sprzedaży online był możliwy m. in. dzięki aplikacji Nike Training Club, która szczególną popularnością cieszy się wśród kobiet. Program jest używany przez miliony osób na całym świecie i pozwala wybrać i ściągnąć plany treningowe czołowych na świecie sportowców takich jak tenisistka Maria Szarapowa.

Nike Training

Aplikacja Nike Training Center.

Dzięki aplikacji możemy zaplanować program ćwiczeń w zależności od kondycji czy stopnia zaawansowania. Trening można wspomóc instrukcjami wydawanymi przez zawodowych sportowców (pojawiają się na ekranie smartfona). Są oni oczywiście ubrani w buty i stroje firmy Nike, które można kupić w sklepie online marki. A jakby tego było mało za każdy odbyty trening użytkownik otrzymuje punkty, które można kumulować i wymieniać na produkty z e-sklepu.

Ale Nike nie zasypuje gruszek w popiele. Koncern właśnie poinformował, że pracuje nad aplikacją treningowo – sprzedażową dedykowaną na zegarek iWatch firmy Apple, a także nowymi wersjami innych aplikacji tworzonymi z myślą o systemie iOS 8 oraz iPhonami z serii 6.

„Jesteśmy w stanie osiągać długoterminowy wzrost dzięki innowacjom które nieustannie wprowadzamy. Szczególnie optymistycznie podchodzimy do potencjału rozwoju e-commerce. Będziemy inwestować w wydajność operacyjną oraz łańcuch dostaw” – powiedział Mark Parker, prezes Nike.

W ostatnim czasie zmieniona została główna strona firmy Nike. Teraz cechuje ją minimalistyczny layout oraz znakomitej jakości zdjęcia produktowe. Konsumenci zyskali też możliwość modyfikowania i personalizacji produktów dzięki usłudze NikeID. Nike jest również wszechobecny na portalach społecznościowych, gdzie zdobywa rzesze nowych fanów.

nike e-commerce

Zdjęcia produktowe w sklepie Nike zyskały nową jakość.

W efekcie tych i innych działań dochód firmy w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015 wzrósł o 23% licząc rok do roku i wyniósł 962 miliony dolarów. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom kolejne kwartały mogą być tylko lepsze.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring