Fact finder: 6 sposobów na zwiększenie sprzedaży bez pozyskiwania dodatkowego ruchu

Oczywiste jest, że każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na zwiększeniu sprzedaży. Większa ilość osób odwiedzających to większe prawdopodobieństwo lepszych wyników i znaczący zysk dla spółki. Aby to osiągnąć warto zastosować kilka sposobów, które mogą szybko przyczynić się do poprawy zarobków firmy. W poniższym tekście zaprezentujemy Ci 6 rozwiązań, które odnoszą się głównie do branży modowej. Zostały one stworzone w oparciu o trendy, które przyciągają klientów do sklepów stacjonarnych – widoczny baner informujący o korzystnej promocji, podział na sekcje i przyciągające uwagę kolory. Właściciele stron zapominają o tym, że w Internecie reklama jest równie ważna, a pokazanie klientowi całej stylizacji zadziała tak samo jak zaprezentowanie jej na manekinie – zachęci go do zakupu całego zestawu i wydania większej ilości pieniędzy. Trzeba tylko wiedzieć w jaki sposób wprowadzić te zasady w swoim sklepie internetowym.

STRONY DOCELOWE – KROK 1

Tworząc sklep internetowy musisz zainwestować w SEO. Może okazać się jednak, że nie będzie to wystarczające – wtedy warto skupić się na stronach docelowych, które odniosą się do najpopularniejszych słów kluczowych. Jest to tzw. landing page. Po kliknięciu klient musi zostać przeniesiony w konkretne miejsce, którym był akurat zainteresowany. Pamiętaj, że oczekuje on szybkiej reakcji i możliwości sprawnego zrobienia zakupów, a każda niepotrzebna zwłoka działa na twoją niekorzyść.

PRZEWIDUJ SYTUACJE – KROK 2

W momencie, gdy idziemy na zakupy mamy nadzieje znaleźć idealny outfit na randkę czy rozmowę o pracę. Rzadko kiedy przychodzimy w poszukiwaniu konkretnej bluzki bądź spodni – szukamy ubrania dopasowanego do danej sytuacji. Ten fakt może zostać łatwo wykorzystany przez sprzedawcę, który skupi się na zaprezentowaniu klientowi właśnie całego zestawu. Gotowe ubrania wraz z dodatkami od razu przyciągną uwagę, a badania wykazują, że nawet 80% klientów decyduje się w takiej sytuacji właśnie na zakup wszystkich elementów zestawu – a nie tylko bluzki bądź butów. Dodatkowo, są oni w stanie wydać na to więcej pieniędzy niż początkowo przewidywali, gdyż zależy im właśnie na efekcie końcowym. Stworzenie gotowych stylizacji może więc znacznie zwiększyć osiągane zyski i pomóc w przekonaniu nawet najbardziej niezdecydowanych klientów. Warto także od razu nadawać im nazwy i w ten sposób zasugerować kupującemu, gdzie może założyć dany zestaw.

CELUJ W OCZEKIWANIA KLIENTÓW – KROK 3

Zadbaj o to, aby na szczycie wyników wyszukiwania w twoim sklepie znajdowały się te produkty, z których słynie twoja marka. Sprawdź, które z nich cieszą się najlepszymi opiniami i są najchętniej wybierane i pozwól, aby to właśnie one przyciągały do Ciebie klientów. W ten sposób odpowiesz na potrzeby kupujących i jednocześnie być może uda Ci się sprzedać większą ilość droższych artykułów.

AUTOMATYCZNE PODPOWIEDZI – KROK 4

Bardzo dużo sklepów internetowych korzysta z automatycznych podpowiedzi w swoich wyszukiwarkach, ale nie zawsze pamiętają o tym, że mogą także samodzielnie wybrać te produkty, które będą pokazywały się na szczycie listy. W ten sposób można łatwiej zwrócić uwagę klienta na najbardziej opłacalne dla nas elementy i szybciej sprzedać reklamowane produkty.

REKOMENDOWANE PRODUKTY – KROK 5

Głównym celem każdego sprzedawcy jest doprowadzenie do tego, aby klient sfinalizował swoją transakcję. W sklepie internetowym liczy się także to, aby wrzucił on do swojego koszyka jak najwięcej produktów. Aby to osiągnąć warto skorzystać z takich praktyk jak crossselling, czyli rekomendowanie klientowi takich pozycji, które zostały wcześniej powiązane z oglądanym przez niego produktem.

DORADŹ SWOJEMU KLIENTOWI – KROK 6

W sklepach stacjonarnych klienci mogą liczyć na pomoc ze strony sprzedawcy, więc musisz im to zapewnić także na stronie internetowej. Zamiast umieszczać w wyszukiwarce opcje wybrania rozmiaru czy koloru produktu – pozwól klientowi wybrać także cel, w jakim się on w niego zaopatruje.

Opublikowany w UX

Dodaj komentarz