Wielka Brytania: Selfridges inwestuje 40 mln funtów w multichannel

Selfridges strategia online

Selfridges, sieć ekskluzywnych brytyjskich domów towarowych, inwestuje 40 milionów funtów w unowocześnienie kanałów sprzedaży.

To największa inwestycja w Selfridges.com od czasu powstania serwisu online. W ten sposób strona stanie się bardziej kompatybilna z tabletami i smartfonami, a w sklepie internetowym pojawi się kolejnych 100 marek, w tym Victoria Beckham, Bruno Cucinelli i Burberry. Jak podają władze spółki, już teraz ponad 80% marek i produktów dostępnych w sklepach stacjonarnych sieci, sprzedawana jest również w internecie.

Strona internetowa Selfridges

Strona internetowa Selfridges

Od momentu powstania w 2010 roku, sprzedaż w sklepie internetowym marki rośnie w tempie ponad 50% rocznie. Obecnie ponad 25% obrotów generują klienci spoza Wielkiej Brytanii, m.in. z Hong Kongu, Chin, Stanów Zjednoczonych, Australii, Singapuru czy Francji. Strona Selfridges odwiedzana jest przez ponad milion użytkowników tygodniowo.

Jak informowaliśmy wcześniej, Selfridges korzysta już z nowych rozwiązań technologicznych, które pozwalają monitorować aktywność użytkowników internetu. Aby poznać opinię o swojej marce, firma stale śledzi aktywność użytkowników w mediach społecznościowych. Dostawcą wykorzystywanej w tym celu technologii jest firma Synthesio.

Technologia Synthesio daje wgląd w aktywność użytkowników platform społecznościowych w 50 językach, w 200 krajach świata, także w regionalne serwisy, takie jak azjatyckie Sina Weibo. Działy marketingu i obsługi klienta Selfridges wykorzystują pozyskane tą drogą dane, odpowiadając na zapytania użytkowników i analizując ich zachowania zarówno online jak i offline. Celem jest zdobycie jak największej wiedzy o kliencie.

Z usług Synthesio korzystały m.in.: Microsoft, McDonald’s, Trident, Orange, Virgin Atlantic, Nissan, Toyota, czy MTV.

 

Reklama

SCF 2017 Spring