Pinterest stworzy więcej narzędzi reklamowych dla e-detalistów

pinterest sprzedaż online

Serwis Pinterest przygotowuje się do wprowadzenia nowych opcji dla marketerów. Zajmie się tym manager zatrudniony wcześniej na kluczowym stanowisku w koncernie Google.

Pod względem możliwości zamieszczania treści sponsorowany Pinterest był do tej pory bardzo powściągliwy, szczególnie w porównaniu z Facebookiem i Twitterem. Ale już wkrótce ma się to zmienić – w firmie utworzono bowiem stanowisko media partnership managera, które obejmie Robert Macdonald. Wcześniej podobną funkcję pełnił on w koncernie Google. Wygląda na to, że Pinterest zamierza zacząć czerpać większe profity ze swojej pozycji w sieci.

Treści dla klientów sklepów online

Serwis Pinterest nie generuje takiego ruchu jak Google czy Facebook, dociera jednak do bardzo cennych odbiorców, szczególnie z punktu widzenia branży e-commerce. W serwisie szczególnie aktywne są kobiety robiące zakupy w internecie. Dlatego ruch generowany przez Pinterest jest często cenniejszy niż ten pochodzący z Facebooka czy Google.

Pinterest nie ujawnia, ilu ma użytkowników ale jak szacuje firma comScore w sierpniu 2014 roku serwis odwiedziło 65 milionów unikalnych użytkowników. Być może w porównaniu z Facebookiem, który może się pochwalić 1,3 miliardową publicznością, nie jest to wiele. Jednak to, co Pinterest ma do zaoferowania reklamodawcom, to właściwa, bardzo aktywna grupa docelowa. Pinterest kieruje treści przede wszystkim do dobrze sytuowanych kobiet będących regularnymi klientkami sklepów internetowych.

Narzędzie reklamowe e-detalistów

Wśród najbardziej popularnych kategorii sprzedażowych jakie pojawiają się na Pinterest znajdują się jedzenie i picie, DIY (zrób to sam), dekoracje wnętrz, moda i kosmetyki. Dla firm sprzedających produkty z tych kategorii, jest to świetna platforma, na której można pokazywać i promować swoją ofertę.

Firma Shareaholic podaje, że w czerwcu 2014 roku Pinterest generował 5,72% ruchu pochodzącego z platform społecznościowych. W porównaniu z Facebookiem (23,39%) może się to wydawać niewielką liczbą. Jednak w porównaniu z pozostałymi serwisami, Pinterest zajmuje bardzo dobrą pozycję. Przykładowo trzeci na liście Twitter generuje zaledwie 1,03% przekierowań. Na strony internetowe z Pinteresta trafia więcej osób niż z Twittera, Reddita i StumbleUpon razem wziętych. A gdy spojrzeć na ruch w e-sklepach, Pinterest nie ma sobie równych.

Pozycjonowanie sprzedawców internetowych

Teraz Robert Macdonald zajmie się tworzeniem nowej oferty reklamowej dla sprzedawców i innych przedsiębiorców. Czyli nadganianiem tego, co już oferują Facebook i Twittera. Do tej pory Pinterest podchodził do sponsorowanych treści bardzo ostrożnie, starając się za wszelką cenę nie zrazić do siebie użytkowników. Testy sponsorowanych pinów, dzięki którym marki mogły pozycjonować swoje treści w wynikach wyszukiwania, rozpoczęły się we wrześniu 2013 roku. Jednak pierwsi użytkownicy (mieszkańcy Stanów Zjednoczonych) zobaczyli je dopiero dziewięć miesięcy później.

Treści sponsorowane mogło zamieścić jedynie kilka wybranych marek, takich jak Gap, Banana Republic, Old Navy czy Kratf. Promowane piny nie były tanie: za tysiąc wyświetleń sklepy musiały zapłacić od 30 do 40 dolarów i od razu przeznaczyć budżet nie mniejszy niż milion dolarów. Dla porównania, na Facebooku za tyle samo wyświetleń jeszcze kilka miesięcy temu płaciło się średnio 6,27 dolarów. Jednak wysoka skuteczność reklam na Pinterest sprawia, że taki wydatek się opłaca.

Reklama

SCF 2017 Spring