USA: czołowy detalista sportowy 23% sprzedaży osiąga online

sport online retailing

Recreational Equipment Inc. (REI), sieć amerykańskich sklepów z odzieżą oraz sprzętem dla podróżników i sportowców, daje przykład jak skutecznie prowadzić ponad 130 sklepów tradycyjnych, a zarazem czerpać korzyści ze sprzedaży w internecie. Ta odpowiada już za niemal jedną czwartą obrotów firmy.

Jak podkreślał podczas konferencji Shop.org Summit w Seattle Jerry Stritzke, prezes firmy, sprzedaż w salonach stacjonarnych i sklepie internetowym wzajemnie się uzupełniają. “Podczas wizyt w naszych salonach klienci najczęściej przeglądają w telefonach stronę internetową REI.com. Co więcej, ponad 75% osób robiących zakupy w stacjonarnym sklepie, w poprzedzającym tygodniu odwiedziła nasz serwis internetowy lub skorzystała z naszej aplikacji mobilnej. Chcemy to dobrze zrozumieć i w pełni wykorzystać. Sprzedaż online to najszybciej rosnący segment naszych przychodów” – mówi Jerry Stritzke.

Wszyscy sprzedawcy z aplikacją

Aby w pełni zrealizować wizję prezesa firmy, wszyscy sprzedawcy pracujący w sklepach REI muszą być wyposażeni w urządzenia mobilne z odpowiednią aplikacją. Dzięki temu każdej chwili są w stanie udzielić klientom wyczerpującej informacji na temat konkretnego produktu. Firma wychodzi także na przeciw oczekiwaniom klientów. We wszystkich sklepach sieci REI mogą oni skorzystać z darmowego dostępu do Wi-Fi. To ułatwia wyszukiwanie i porównywanie produktów.

Kolejnym krokiem będzie uruchomienie kompletnie nowej odsłony serwisu internetowego firmy. Jak zapowiadają władze REI, nowa odsłona witryny internetowej ma przyciągać uwagę klientów „w nie mniejszym stopniu, niż najbardziej reprezentacyjne salony firmowe”. A te słyną m.in. z takich atrakcji jak ścianki wspinaczkowe czy tory dla rowerzystów górskich.

Wzrost sprzedaży online

Strona ma zostać uruchomiona w pierwszej połowie 2015 roku. Przy jej powstawaniu biorą udział nie tylko specjaliści z Young & Rubicam Group, ale także pracownicy sklepów i sami klienci. Dzięki temu serwis ma się stać atrakcyjny i przyjazny dla użytkowników, a tym samym ma wpłynąć na wzrost sprzedaży on-line.

Obecna strona REI

Obecna strona sieci REI

Poza sklepem internetowym REI posiada 135 salonów firmowych rozsianych po całych Stanach Zjednoczonych. Władze sieci zapowiedziały, że mimo szybko rozwijającej się sprzedaży on-line, zamierzają nadal otwierać kolejne sklepy stacjonarne. Roczne obroty firmy przekraczają 2 mld dolarów.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring