Raport: nadchodzi druga fala wzrostu e-commerce w Chinach

Chiny e-commerce raport

Detaliści internetowi, którzy oferują swoje produkty w Chinach, mogą być spokojni o rentowność prowadzonych interesów. Według raportu przygotowanego przez Huffington Post dla CBB International chiński rynek e-commerce przeżywa właśnie drugą fazę wzrostu. W tej chwili sklepy internetowe w Chinach sprzedają więcej niż kiedykolwiek w historii. A to dopiero początek e-boomu.

Chiny – najludniejsze państwo na świecie – są globalnym liderem w sprzedaży internetowej. Nigdzie indziej na święcie handel online nie rozwija się w takim tempie. I nigdzie indziej e-sklepy nie oferują tak szerokiego i urozmaiconego asortymentu towarów. Dość powiedzieć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż online zwiększyła się o 31%.

Sprzedaż online w Pekinie

Największe wzrosty odnotowano w tych kategoriach produktów, które dla przeciętnego mieszkańca ChRL są trudno dostępne w sprzedaży  tradycyjnej. Są to wszelkiego rodzaju towary luksusowe, a także… części samochodowe. Z badania wynika, że chińscy konsumenci najbardziej w zakupach online cenią sobie fakt, że dają on dostęp do produktów często nieosiągalnych w innych kanałach sprzedaży. Wygoda jaką dają zakupy internetowe jest na dalszym miejscu.

Geograficznie największy wzrost sprzedaży online odnotowano w prowincji Guangdong oraz w Pekinie – są to najbardziej zaawansowane technologicznie i najbogatsze rejony w Chinach. Co ciekawe wysoki wzrost handlu internetowego jest także notowany na zachodzie kraju, gdzie gospodarka jest najsłabiej rozwinięta.

chiny cbb intenational

Podział Chin na regiony w w zależności o stopnia rozwinięcia gospodarki

Przychody z handlu online

Już ponad 62% detalistów w Chinach prowadzi sprzedaż online. Oznacza to wzrost o 7% licząc rok do roku. Zaledwie 6% sklepów sprzedaje tylko i wyłącznie przez internet. 32% sklepów nie prowadzi handlu online – najwięcej takich firm jest nadal na zachodzie kraju

Według deklaracji sprzedawców, którzy prowadzą sprzedaż wielokanałową, w tej chwili około 32% przychodów pochodzi z handlu w sieci.

Niestety, nadal spora liczba tradycyjnych detalistów nie jest przekonany do sprzedaży internetowej. Ponad 57% tradycjonalistów uważa, że nie widzi wyraźnego wpływu sprzedaży online na swój biznes. Uważają oni, że sprzedaż tradycyjna ma się bardzo dobrze, a kanał online niczego nie zmienia na rynku. Aż co szósty sprzedawca tradycyjny uważa, że sprzedaż online tylko utrudnia handel.

Reklama

SCF 2017 Spring