Sieć Timberland przyśpiesza ekspansję dzięki platformie Demandware

cloud solutions

Amerykański producent obuwia i odzieży otwiera kolejne sklepy internetowe w Europie. Wszystkie oparte są na platformie Demandware.

“Szukaliśmy rozwiązania, które umożliwi nam sprawne i bezproblemowe funkcjonowanie na kilku rynkach, rozliczanie się w różnych walutach i korzystanie z wielu języków” – wyjaśnia Dan Mahoney, odpowiadający w firmie Timberland za rozwój e-sprzedaży.

E-sklepy w całej Europie

W tym roku powstało pięć nowych e-sklepów Timberland w Europie: w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech. Łącznie amerykańska marka posiada sklepy online na siedmiu rynkach (dodatkowo w USA i Wielkiej Brytanii). Wszystkie korzystają z umieszczonej w chmurze platformy Demandware.

Dzięki technologii Demendware firma zamierza rozwijać swoją sprzedaż na kolejnych rynkach. W planach jest m.in. wejście na rynek rosyjski. Obecnie firma jest tam obecna jedynie za pośrednictwem lokalnych dystrybutorów.

Sklep internetowy Timberland

Sklep internetowy Timberland

Personalizacja e-zakupów

Rozwiązania oferowane przez Demendware, poza sprawną obsługą e-sklepu, są również źródłem cennych informacji i statystyk. Dzięki nim łatwiej jest dopasować ofertę e-sklepu do wymagań i oczekiwań konkretnych klientów. Przykładem może być geo targeting czyli metoda ustalenie lokalizacji internauty, w celu dostarczenia mu określonej treści ze strony internetowej, dostosowanej do miejsca, w którym się znajduje.

“Wiedząc skąd pochodzą nasi klienci, a także znając ich preferencje zakupowe, dużo łatwiej zaoferować im to, czego na prawdę poszukują” – nie ukrywa Dan Mahoney. Zaznacza jednak, że wszystko musi przy tym być robione zgodnie z prawem i przy zachowaniu polityki prywatności.

Obszary, które zmienią e-handel

Stephen Schambach, założyciel Demendware, wyróżnia cztery obszary, które już wkrótce zmienią oblicze handlu internetowego. Zalicza do nich:

  • metody płatności
  • logistykę dostaw
  • urządzenia, z których będą korzystać klienci dokonując zakupów online
  • miejsce dokonywania zakupów (wielkie serwisy internetowe takie jak Amazon, eBay czy Alibaba kontra monobrandowe sklepy internetowe)

“Wszyscy muszą przygotować się na zmiany na rynku e-commerce. Będą one zachodziły szybciej niż dotąd” – przestrzegał Schambach podczas konferencji Xchange ’14.

Demandware zaprezentowała swoją innowacyjną platformę opartą na chmurze obliczeniowej w 2004 roku. Od tego czasu firma wyznacza standardy w sprzedaży wielokanałowej. Swoje usługi dostarcza ponad 225 klientom korporacyjnym, obsługującym ponad 900 serwisów na całym świecie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring