Marka Topshop wkracza na chiński rynek e-commerce

Topshop Chiny

Brytyjska marka modowa Topshop zadebiutowała w Chinach. Na razie jej kolekcja dostępna jest jedynie w sklepie internetowym Shangpin.com, jednym z największych w Państwie Środka.

Topshop postanowił pójść inną drogą niż jego wielcy europejscy rywale: Zara oraz H&M. Obie firmy rozwijają sprzedaż w Chinach również w sklepach stacjonarnych. Tymczasem Topshop postawił wyłącznie na internet.

“Od lat prowadzimy globalną ekspansję marki Topshop. Wejście na rynek chiński możliwe było przede wszystkim dzięki ogromnej sile jaką daje sprzedaż w internecie. Żaden rynek nie rozwija się tak dynamicznie jak chiński” – komentuje Philip Green, prezes Arcadia Group, do której należy marka Topshop.

Topshop zapowiada, że co miesiąc w chińskim e-sklepie pojawiać się będzie tysiąc nowych produktów.

Kampania w mediach społecznościowych

Topshop zadbał, aby debiut marki w Chinach odbił się głośnym echem. W tym celu, przy współpracy z  Shangpin.com, przeprowadzona została szeroko zakrojona akcja marketingowa w chińskich mediach społecznościowych m.in. na portalach WeChat i Weibo.

Odbywająca się pod hasłem “The Mobile Adventure” akcja zachęcała klientów do skorzystania z wirtualnej przymierzalni, w której mogli przebrać się w dowolne ubranie, zrobić sobie zdjęcie w nowym stroju, a także kupić wybrane produkty korzystając z technologii kodów QR.

Przygotowana została także akcja promocyjna w największym centrum handlowym w Pekinie, gdzie specjalnie na tę okazję powstał pop-up sklep Topshop. Tymczasowe stoisko odwiedziło ponad 5 tys. klientów.

Kolekcja Topshop na stronie Shangpin.com

Kolekcja Topshop na stronie Shangpin.com

Shangpin.com wśród największych e-detalistów

E-sklep Shangpin.com należy do największych sprzedawców internetowych w Chinach. W zestawieniu 500 największych e-detalistów w tym kraju, przygotowanym przez portal Internet Retailer, Shangpin.com znalazł się na 46 pozycji. W swojej ofercie ma produkty ponad 100 międzynarodowych marek, w tym Tracy Reese, Stuart Weitzman, Sergio Rossi i L. K. Bennett. Ze sklepu Shangpin.com korzysta ponad 5 mln użytkowników.

“Jak wynika z naszych kilkuletnich obserwacji, większość chińskich konsumentów poszukujących ubrań w internecie, to młodzi, dwudziestoletni ludzie. Zależy im na zademonstrowaniu swojego indywidualizmu, chcą się wyróżniać z tłumu” – podkreśla Zhao Shicheng, szef Shangpin.com.

Chiński e-boom

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Huffington Post dla CBB International, chiński rynek e-commerce przeżywa właśnie drugą fazę wzrostu. Już obecnie sklepy internetowe w Chinach sprzedają więcej niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż online zwiększyła się o 31%.

Marka Topshop powstała w 1964 roku. Łącznie posiada ok. 500 sklepów stacjonarnych w 38 krajach. W samej Wielkiej Brytanii ma sieć ponad 320 sklepów. Poprzez swoją stronę internetową dostarcza ubrania do klientów z ponad 110 krajów na całym świecie. Marka należy do grupy Arcadia, której właścicielem jest Philip Green. Arcadia to jeden z największych w Wielkiej Brytanii detalistów. Należą do niej marki takie jak: Burton, Dorothy Perkins, Evans, Miss Selfridge, Topman, Wallis i Outfit.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring