Raport PayU: już 13 milionów Polaków kupuje online

online payments

Co dziesiąty Polak kupuje przez internet raz w tygodniu lub częściej. Co trzeci deklaruje, że kilka razy w miesiącu, a co piąty, że przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Prawie połowa z nich wydaje na ten cel od 500 do dwóch tysięcy złotych w ciągu sześciu miesięcy.

Zainteresowanie zakupami internetowymi rośnie – wynika z badania zachowań konsumenckich w internecie, wykonanego przez Millward Brown na zlecenie PayU. Czego potrzebują konsumenci, aby kupować jeszcze więcej i częściej?

Polacy chcą wygodnych płatności

„Dzisiejsi e-konsumenci to grupa już ponad 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Są oni coraz bardziej wymagający – decydują się na zakupy w sklepach, które nie tylko oferują najkorzystniejsze ceny, ale także przyjazne podejście do kwestii zwrotu towaru, różnorodne formy dostawy i łatwy proces zakupowy, w tym m.in. wygodne płatności” – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

Dla niemal połowy kupujących, zwłaszcza mężczyzn, dostęp do łatwego sposobu płatności bywa zachętą do pierwszego zakupu w e-sklepie.

Klienci poszukują transakcji one click

Wśród funkcji, które powinien dostarczać operator płatności aby przyciągnąć kupujących do e-sklepu, konsumenci biorący udział w badaniu najczęściej wymieniali dostęp do historii transakcji (41%), możliwość wykonania przelewu na dowolne konto bankowe (37%), płatności jednym kliknięciem (30%) oraz możliwość doładowania telefonu (21%).

Pay by link zdobyły rynek

Aż 68% internautów kupujących online deklaruje, że w celu opłacenia zakupów najczęściej korzysta z szybkich przelewów internetowych (tzw. pay by linków). Co trzeci badany wskazał płatność kartą kredytową lub debetową (30%), a niewiele mniej płatność przy odbiorze przesyłki (27%). Z płatności na raty często korzysta 6% badanych.

PayU jest dostawcą płatności internetowych dla e-biznesów. W listopadzie 2012 r. spółka, jako pierwsza w kraju, uzyskała licencję instytucji płatniczej i podlega w związku z tym nadzorowi KNF. PayU jest częścią międzynarodowego koncernu Naspers, który skupia spółki procesujące płatności internetowe w 18 krajach na całym świecie, w tym w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce z płatności PayU korzysta co trzeci internauta.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring