Startup CodiLime rozszerza zakres usług porównywarki cen Dealavo

Dealavo CodiLime porownywarka

Do monitora cen Dealavo zostaną wkrótce dodane nowe funkcje, takie jak automatyczne sugestie co do zmiany cen, czy podpowiedzi produktów, które warto sprzedawać. Usługa została też udostępniona dla nowej kategorii użytkowników: producentów i hurtowników.

Monitor Cen Dealavo to narzędzie business intelligence dla branży e-commerce. Służy ono do analizowania cen konkurencji w sposób automatyczny. Serwis zbiera dane z publicznych źródeł, a także dane dostarczone przez same e-sklepy. Platforma wykorzystuje zaawansowane algorytmy oparte między innymi na technologii machine learning, która poprawia dokładność wyświetlanych danych. W zależności od wymagań, użytkownicy otrzymują raporty w czasie zbliżonym do rzeczywistego, np. codziennie lub co tydzień.

Doświadczenia w e-commerce

Narzędzie Dealavo zostało wprowadzone na rynek przez firmę CodiLime, założoną w czerwcu 2012 roku przez cztery osoby, w tym obecnego prezesa zarządu Tomasza Kułakowskiego i wiceprezesa Piotra Niedźwiedzia. Tomasz Kułakowski doświadczenie zbierał w branży lotniczej. Pracował m.in. w LOT i w Ryanair, gdzie odpowiedzialny był za e-commerce. Z kolei Piotr Niedźwiedź pracował m.in. w Facebooku i w Google, gdzie pisał kody dla Google Analytics.

Po roku do zespołu dołączył brat Piotra, Marek Niedźwiedź. On też miał za sobą doświadczenia pracy w Dolinie Krzemowej, zatrudniony był m.in. w Microsoft. W skład zespołu wszedł też były pracownik IBM, Goldman Sachs i Samsunga, Robert Phonke.

Programiści z Doliny Krzemowej

„Gdy wpadłem na pomysł stworzenia CodiLime, chciałem pracować z najlepszymi” – mówi Tomasz Kułakowski. „Poszedłem więc na Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego gdzie pytałem o zdolnych studentów. Tak zaczęła się nasza współpraca” – dodaje.

Dealavo to tylko jedna z marek wprowadzonych na rynek przez CodiLime. Spółka ta stworzyła również Marathon24, czyli zawody dla programistów odbywające się w Gdyni. Kolejnym produktem firmy jest CodiPay, czyli system płatności mobilnych dokonywanych poprzez skanowanie kodów QR. Firma dostarcza też usługi analityczne dużym firmom telekomunikacyjnym, takim jak amerykańskie Juniper Networks, Cisco, AT&T, Mirantis czy japońskie NTT oraz Docomo.

Klienci ze Stanów Zjednoczonych

„Obecnie ok 95% naszych obrotów pochodzi z działalności na terenie Stanów Zjednoczonych. To tam mamy największych klientów” – mówi Tomasz Kułakowski.

Firma weszła na rynek amerykański mniej więcej rok po rozpoczęciu działalności, rejestrując tam oddzielną spółkę będącą własnością CodiLime. Nawiązała współpracę z inkubatorem biznesu US Market Access Center, mającym siedzibę w Dolinie Krzemowej. „Inkubator zapewnia wsparcie i doradztwo dla działalności firmy, jednak wejście na rynek i pozyskanie klientów odbyło się samodzielnie” – mówi Tomasz Kułakowski.

Narzędzie business intelligence

Dealavo został jednak stworzony głównie z myślą o polskich e-sklepach i na razie nie pojawił się jeszcze na rynku amerykańskim. CodiLime przygotowuje się jednak do wejścia z usługą do USA i do Wielkiej Brytanii, a także na pozostałe europejskie rynki e-commerce. W Polsce z narzędzia korzysta na razie kilkadziesiąt sklepów internetowych. Wśród nich znajduje się numer jeden polskiego rynku sieci sprzedaży m.in. książek, wydawnictw muzycznych i gier, a także polski koncern produkujący ceramikę i eksportujący ją na cały świat.

Usługa będzie stale ulepszana, obecnie opracowywane są nowe funkcje, które pozwolą zarządzać cenami produktów w sposób automatyczny. Produkt został też udostępniony dla hurtowników i producentów. Narzędzie ma pomóc im ustalać marże dla wprowadzanych na rynek produktów.

Firma nie poszukuje kolejnych inwestorów dla tej marki w Polsce, rozmawia jednak z kilkoma amerykańskimi funduszami Venture Capital o wspólnej inwestycji w Dealavo na rynku amerykańskim. Właścicielami CodiLime (które z kolei jest właścicielem Dealavo) pozostaje siedem osób fizycznych, w tym 75% udziałów (po połowie) należy do Tomasza Kułakowskiego i Piotra  Niedźwiedzia.

Reklama

SCF 2017 Spring