UPS wprowadza nowe usługi dla branży e-commerce

ups e-commerce

Firma UPS rozszerza obszar funkcjonowania dwóch swoich usług, UPS My Choice oraz UPS Access Point, na Polskę. Obie usługi ułatwiają detalistom i konsumentom w zarządzaniu dostawami paczek.

Poza Stanami Zjednoczonymi usługa UPS My Choice jest teraz dostępna w 15 innych krajach. Konsumenci z Polski mogą od dzisiaj skorzystać z tej darmowej usługi, rejestrując się pod adresem ups.com/mychoice.

Dlaczego UPS My Choice zdobywa popularność

Do kluczowych zalet usługi należą wcześniejsze powiadamianie o dostawie oraz możliwość przekierowania paczek na inny adres lub przesunięcie dostawy na późniejszą datę. Ponadto, w ramach UPS My Choice konsumenci mogą uaktywnić tzw. ustawienia wakacyjne, tak aby paczka została przetrzymana i dostarczona wtedy, kiedy wrócą do domu.

„Usługa UPS My Choice cieszy się wielką popularnością wśród klientów – co minutę na stronie rejestruje się 10 nowych użytkowników. Nasze aplikacje mobilne pozwalają konsumentom korzystać z UPS My Choice również na smartfonach” – mówi Alan Gershenhorn, wiceprezydent i dyrektor handlowy UPS.

UPS Access Point: wygoda odbioru przesyłki

W ubiegłym roku roku 34% Europejczyków kupujących w internecie, którzy uczestniczyli w badaniu UPS Pulse of the Online Shopper, powiedziało, że życzyliby sobie móc skorzystać z alternatywnych miejsc dostawy paczek. Alternatywą tą, która właśnie zostaje wprowadzona w Polsce, są lokalizacje UPS Access Point. Punkty te to małe sklepy, stacje paliwowe oraz kioski, otwarte wieczorami i w weekendy. Internetowe zakupy mogą zostać dostarczone do takiej właśnie, pobliskiej danemu konsumentowi lokalizacji.

Jeśli konsument przebywa poza domem w momencie dostawy, jego paczka może zostać przekierowana do lokalizacji UPS Access Point, skąd będzie mógł ją odebrać w dogodnym terminie. Awizo pozostawione przez kuriera poinformuje go, że może odebrać paczkę w tym samym dniu. Aby uzyskać adres lokalizacji, konsument może wejść na stronę internetową www.ups.com. Konsumenci mogą także zostawiać w punktach UPS Access Point zaadresowane (z etykietą wysyłkową) i przedpłacone przesyłki, w tym zwroty.

Wzrost e-handlu transgranicznego

Aby spełnić potrzeby rosnącego handlu transgranicznego, sprzedawcy internetowi z ponad 30 europejskich rynków będą mogli wysyłać zamówienia online bezpośrednio do lokalizacji UPS Access Point we Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, a także w Kanadzie i Meksyku. Będzie to alternatywa dla dostaw do domu, co zwiększy gamę opcji oferowanych klientom.

Obecnie na całym świecie funkcjonuje ponad 12 tysięcy takich lokalizacji: w Belgii, Luksemburgu, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. UPS przewiduje, że do końca 2015 r. liczba lokalizacji zwiększy się do 20 tysięcy na kluczowych rynkach Europy i obu Ameryk.

Konkurencja paczkomatów In Post

W Polsce do końca roku 2014 działać ma ok 230 punktów odbioru UPS. Ale w naszym kraju amerykański gigant trafi na silną konkurencję jaką stanowią paczkomaty instalowane w całym kraju przez firmę InPost. Mają one tę zaletę, że działają całą dobę przez siedem dni tygodniu. Nie ma też ryzyka, ze po odbiór przesyłki trzeba będzie stać w kolejce razem z innymi klientami sklepu.

„Paczkomaty mają też swoje wady. Największą są ograniczone gabaryty przesyłek, które można przesyłać z ich użyciem. Z kolei zimą, podczas mrozów, wiele produktów może ulec zniszczeniu. Myślę tu nie tylko o kosmetykach, ale też o elektronice, która jest wrażliwa na ujemne temperatury” – przekonuje Tomasz Pękała, szef projektu Acess Point w Polsce. „Co więcej w naszych punktach będzie też można odbierać przesyłki za pobraniem, co nie jest możliwe w paczkomacie” – dodaje.

Aktualizacja

„Paczkomaty sprawdzają się w każdych warunkach pogodowych. Gdyby sprzęt elektroniczny i kosmetyki ulegały uszkodzeniom w naszych maszynach, z usług InPost nie korzystałyby tak uznane firmy jak Samsung, Komputronik, Yves Rocher czy Avon” – odpowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl do której należy InPost.

„Przedstawiciel UPS za największą wadę paczkomatów uznał gabaryt przesyłek. Tymczasem z naszych analiz wynika, że trzy gabaryty, które proponujemy klientom, są najbardziej pożądane przez kupujących. Nie jest też prawdą, że paczkomaty nie obsługują płatności za pobraniem” – dodaje Brzoska.

UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki. Firma z siedzibą w Atlancie świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie, zatrudnia blisko 400 tys. osób, a jej ubiegłoroczny obrót sięgnął 54 mld dolarów.

W Polsce UPS jest obecny od 22 lat i zatrudnia 2,3 tysiąca pracowników.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring