Powiadomienia push dla e-sklepów: atuty i zagrożenia

mobile messaging

Powiadomienia push mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnych nawet do 50%. Należy jednak uważać, gdyż zbyt duża liczba wiadomości może zniechęcić lub wręcz zirytować odbiorców.

System push daje e-detalistom wiele możliwości i pozwala zaplanować całą masę działań marketingowych. Za jego pośrednictwem klient może być powiadamiany o promocyjnych ofertach, nowych produktach, czy o przekazaniu zamówienia do realizacji. Takie aplikacje mogą pojawiać się w formie komunikatu dźwiękowego, graficznego lub tekstowego.

Wyższa stopa konwersji

Z takiego rozwiązania postanowił skorzystać serwis Audioteka.pl, mobilna platforma oferująca dostęp do szerokiej gamy literatury, książek i artykułów w formie audio. Użytkownicy aplikacji Audioteka byli informowani poprzez system Infobip push o promocjach tygodnia oraz o nowych tytułach. Kampania pozwoliła w ciągu dwóch miesięcy zwiększyć sprzedaż audiobooków o około 5 %, a stopa konwersji z powiadomień push była siedem razy wyższa od średniej z działań nieuwzględniających takich powiadomień.

powiadomienie push w aplikacji audioteka

Mobilna aplikacja Audioteka.pl

iOS vs Android

Co ciekawe, firma zdecydowała się prowadzić osobne kampanie push dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów oraz posiadaczy urządzeń z systemem Android.

“Zauważyliśmy, że ze względu na uproszczoną procedurę płatności użytkownicy urządzeń z systemem iOS korzystają z aplikacji inaczej, niż posiadacze Androidów, którzy oczekują większej elastyczności cenowej oraz rabatów i ofert specjalnych” – wyjaśnia Jarosław Trybuchowicz, Retention & BI Specialist, Audioteka.pl.

Ożywiają aplikacje mobilne

Wiadomości mogą być przesyłane z panelu klienta Infobip lub za pośrednictwem interfejsu API. Trafiają na urządzenia mobilne również wtedy, gdy aplikacja nie jest uruchomiona, co pozwala przypomnieć użytkownikom o istnieniu aplikacji. Użytkownicy smartfonów na świecie mają zainstalowanych średnio 26 aplikacji i co jakiś czas podczas przeglądu aplikacji odinstalowują te, z których nie korzystają regularnie.

“Dla właściciela aplikacji to bardzo niekorzystna sytuacja, ponieważ pozyskanie każdego użytkownika stanowi wymierny koszt. Aby temu zapobiec warto wykorzystać powiadomienia push, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnych nawet do 50%.” – mówi Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju w firmie Infobip.

powiadomienie push na aplikacji audioteka

Powiadomienia push na aplikacjii Audioteka.pl

 E-klienci cenią swój czas

Jak wynika z raportu firmy Urban Airship, w przypadku korzystania z usługi push największym zagrożeniem może być paradoksalnie zbyt duża ilość wiadomości wysłanych do użytkownika aplikacji, a także ich treść. Innymi słowy, klienci chcą dostawać wyłącznie takie wiadomości, które ich interesują. W innym wypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast kupić produkt w danym e-sklepie, postanowią odinstalować jego aplikację.

Infobip jest globalnym dostawcą usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności mobilnych. Firma obsługuje ponad 120 tysięcy klientów biznesowych w ramach sieci 29 oddziałów rozmieszczonych na sześciu kontynentach.

Audioteka rozpoczęła działalność w 2008 roku i jest liderem rynku audiobooków w Polsce i Czechach. Obecnie Audioteka funkcjonuje już w dziewięciu językach w 23 krajach.

Reklama

SCF 2017 Spring