Powiadomienia Push – atuty i zagrożenia

Dzięki wyświetlaniu powiadomień push możliwe jest zwiększenie zaangażowania osób korzystających z aplikacji mobilnych nawet do 50%. Same powiadomienia należy jednak wykorzystywać umiejętnie, gdyż ich zbyt duża liczba może prowadzić do tego, że użytkownicy zniechęcą się do aplikacji i nie będą chcieli z niej korzystać.

Za sprawą korzystania z systemów push możliwe jest osiągnięcie wielu rezultatów i zaplanowanie w ten sposób wszystkich podejmowanych działań marketingowych. System może bowiem informować o promocjach, nowych produktach, a także wyświetlać informacje na temat przekazywania zamówień do realizacji. O samych powiadomieniach można informować dźwiękiem lub komunikatami graficznymi i tekstowymi.

Zwiększenie konwersji

Z właśnie tych rozwiązań postanowiła skorzystać Audioteka.pl, która jest mobilną platformą, która daje dostęp do bardzo wielu książek oraz audiobooków. System push został w tym przypadku wykorzystany do tego, aby informować o promocjach tygodnia oraz dostępności nowych tytułów na platformie. Dzięki temu sprzedaż audiobooków w przeciągu miesiąca zwiększyła się o 5%, a stopa konwersji z samych powiadomień była siedem razy wyższa niż średnia z działań, które nie brały pod uwagę takich właśnie powiadomień.

Oddzielne działania na iOS i Android

Firma dodatkowo postanowiła prowadzić różne kampanie dla osób korzystających z systemu iOS oraz osób używających systemu Android.

Specjaliści z firmy Audioteka.pl dostrzegli bowiem, że z uwagi na uproszczoną formę płatności osoby korzystające z systemu iOS w inny sposób korzystają z aplikacji niż użytkownicy Androida, którzy liczą na większą elastyczność cenową oraz rabaty i oferty specjalne.

Powiadomienia wyraźnie wpływają na same aplikacje mobilne

Możliwe jest przesyłanie wiadomości z panelu klienta Infobip lub z użyciem interfejsu API. Są wysyłane na urządzenia mobilne także w sytuacji, gdy sama aplikacja nie jest uruchomiona, przez co możliwe jest przypomnienie użytkownikom o samym istnieniu aplikacji. Szacuje się, że użytkownicy smartfonów z całego świata posiadają przeciętnie 26 aplikacji i co jakiś czas je przeglądają w celu usunięcia tych, z których nie korzystają w sposób regularny.

Dla samych właścicieli aplikacji taka sytuacja nie jest korzystna, gdyż każde pozyskanie użytkownika wiąże się z ponoszeniem kosztów. W celu zapobiegnięciu takiej sytuacji warto skorzystać z powiadomień push, które dają możliwość zwiększenia zaangażowania użytkowników do nawet 50%.

Użytkownicy e-sklepów dbają o swój czas

Raport firmy Urban Airship informuje o tym, że wprowadzenie usług push ze zbyt dużą liczbą komunikatów jest bardzo dużym zagrożeniem. Klienci bowiem oczekują, że będą otrzymywali tylko takie wiadomości, które ich faktycznie interesują. Zbyt duża liczba komunikatów może doprowadzić do tego, że klienci zamiast kupować produkty w konkretnych sklepach postawią prędzej na odinstalowanie konkretnej aplikacji ze swojego smartfona.

Infobip to międzynarodowy dostawca usług komunikacji mobilnej, a także narzędzi, które pozwalają dokonywać płatności mobilnych. Sama firma obsługuje przeszło 120 tysięcy klientów biznesowych w ramach sieci 29 oddziałów, które znajdują się na sześciu kontynentach.

Audioteka to firma, która ze swoją działalnością wystartowała w 2008 roku i stała się liderem na rynku audiobooków w Polsce oraz Czechach. Na chwilę obecną Audioteka jest obecna w 23 krajach, a sama aplikacja jest dostępna w 9 wersjach językowych.