Brytyjska sieć Argos z innowacyjną aplikacją mobilną

argos API

Brytyjska sieć Argos jest liderem w budowie sprzedaży wielokanałowej – wynika z raportu „Catch me if you can: the race to keep pace with consumer demands” przygotowanego przez firmę Intel Services

APIs umożliwiają swobodną wymianę danych pomiędzy systemem sklepu, a dowolnymi systemami zewnętrznymi np. programem magazynowym, hurtownią online czy programami fiskalnymi. Dla detalistów prowadzących sprzedaż wielokanałową, często na wielu rynkach i poprzez pośredników, takie rozwiązania są wręcz niezbędne. Tylko w ten sposób sprzedawcy mogą zapewnić sprawną obsługę klientom robiącym zakupy w sieci jak oraz w sklepach stacjonarnych i korzystającym przy tym z różnych urządzeń mobilnych. Obecnie istnieje ponad 10 tys. tego typu rozwiązań.

Aplikacja zakupowa Argos

Argos to jeden z największych multichannelowych sprzedawców na Wyspach Brytyjskich, posiadający w internetowej ofercie ponad 33 tys. produktów. W 2011 roku firma postanowiła wprowadzić na rynek swoją pierwszą mobilną aplikację. Aplikacja odniosła sukces i doczekała się kilku aktualizacji polegających na dodawaniu nowych funkcjonalności.

Program dostępny jest na systemy iOS oraz Android i został ściągnięty już niemal 2 mln razy. Dzięki odpowiednim API mobilna aplikacja może być systematycznie aktualizowana zarówno przez pracowników centrali Argos, jak i przedstawicieli poszczególne oddziałów. Mogą oni dodawać nowe informacje, a także we własnym zakresie i wedle własnych potrzeb modyfikować program. Wszystko jednak w oparciu o system, który zapewnia bezpieczeństwo i zachowanie przyjętych w firmie standardów.

API pomaga w logistyce

Podobne rozwiązania zostały wprowadzone także m.in. w regionalnym komputerowym systemie magazynowym sieci. Dzięki temu konsumenci widzą na aplikacjach mobilnych (bądź na stronie internetowej) jedynie te produkty, które są dostępne w ich lokalnym sklepie.

“Zastosowanie odpowiednich APIs na różnych poziomach zarządzania naszą siecią pozwoliło scalić cały biznes i wszystkie kanały sprzedaży. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić m.in. pełniejszą ochronę danych, a także zaoferować klientom szerszą informację oraz wygodniejsze metody dokonywania zakupów” – podkreśla Jeremy Gooch z firmy Home Retail Group, właściciela sieci Argos.

Argos zajmuje się sprzedażą artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki oraz wyposażenia mieszkań. Sieć posiada kilkaset sklepów na terenie całej Wielkiej Brytanii. Prowadzi również sprzedaż katalogową oraz internetową. Ta ostatnia odpowiada za ok. 50% przychodów spółki.

 

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring