Raport: dlaczego powiadomienia push zwiększą konwersję w e-handlu

push notifications e-commerce

Sprzedawcy, którzy stosują powiadomienia push, odnotowują lepsze od konkurentów wyniki sprzedaży i bardziej angażują klientów. Jednak aby osiągać korzystne wyniki, należy stosować powiadomienia umiejętnie i precyzyjnie dobierać czas ich wysyłania – wynika z raportu sporządzonego przez grupę Aberdeen.

Wzrost popularności powiadomień push jest ściśle związany z rozpowszechnieniem urządzeń mobilnych oraz wynikającą z tego zmianą zachowań konsumenckich. Obecnie 60% amerykańskich firm opracowuje program wdrożenia strony internetowej dostosowanej do potrzeb urządzeń mobilnych. Poza tym 44% z nich korzysta już z aplikacji mobilnych jako jednego z kanałów komunikacji. Ci którzy tego nie robią, stoją na przegranej pozycji.

Większe zaangażowanie klientów

Jak dowiadujemy się z raportu, stopień konwersji w e-sklepach korzystających z komunikacji mobilnej wzrósł o 8,5% rok do roku. Zaangażowanie klientów wzrosło o 5,8%, a średnia wartość zamówienia o 3,4%. O 2,9% mniej klientów decydowało się na porzucenie koszyka, spadł też koszt pozyskania nowego klienta (o 2,1%).

Jednym ze sposobów spożytkowania coraz większej popularności urządzeń mobilnych wśród konsumentów, jest wysyłanie powiadomień push. Z badań wynika, że firmy, które stosują tę formę komunikacji, pod wieloma względami lepiej radzą sobie na rynku niż ci, którzy tego nie robią. Warunkiem jest jednak, aby kierować do konsumentów właściwe treści o właściwej porze.

Wzrost konwersji

Sklepy stosujące precyzyjne powiadomienia push zwiększyły swoje obroty o 13,8%. Dla porównania, firmy, które zastosowały taką formę komunikacji nie planując gdzie i kiedy wysyłać treści, zwiększyły swoje obroty tylko o 8,1%. Ci, którzy umiejętnie stosowali powiadomienia push byli w stanie zwiększyć konwersję o 8,8% rok do roku, a świadomość marki o 8,5%. Średnia wartość zamówienia u takich sprzedawców wzrosła o 7,1%, zaś zwrot z inwestycji w marketing o 4,8%. Wzrosło też zaangażowanie klientów (o 4,8%).

Reklama

SCF 2017 Spring