Experian: cztery typy klientów sklepów internetowych

konsument internetowy

Dzięki szybkiemu rozwojowi technologicznemu i niemal nieograniczonemu dostępowi do internetu pojawił się nowy rodzaj konsumentów, tak zwani „Always On Consumers”. To ludzie, którzy niemal non stop są online.

Always On Consumers to osoby czerpiące z różnych kanałów komunikacji online, udzielające się w mediach społecznościowych, korzystające z mobilnych aplikacji. Używają one wielu urządzeń: komputerów, smartfonów czy tabletów. Dla e-detalistów oznacza to zarówno nowe szanse, ale również większe wyzwania.

“To światowy trend. Taki typ konsumentów spotkamy wszędzie: w Nowym Jorku, Nottingham czy Sao Paulo. Oczekują oni tego samego – bezproblemowego komunikowania się i korzystania z usług, jakie daje im stały dostęp do internetu  niezależnie z jakiego urządzenia korzystają” – tłumaczy Nigel Wilson, dyrektor zarządzający firmy Experian Marketing Services, która przygotowała raport. Jego autorzy podzielili współczesnych kupujących na cztery typy:

1. Social Butterfly

Do tego grona zaliczają się przede wszystkim młode kobiety w wieku 18-34 lat. Są skupione na aktywnościach towarzyskich, większość czasu w internecie spędzają na portalach społecznościowych: komentują zdjęcia, dodają uwagi i robią zakupy. Najczęściej korzystają przy tym z telefonów komórkowych i tabletów. Często sprawdzają także maile i czytają newsy w internecie. I co ważne – znacznie częściej niż przeciętny użytkownik internetu zamieszczają w sieci komentarze dotyczące kupowanych produktów.

2. Working Professional

W tej grupie znajdziemy głównie mężczyzn w wieku 35-44 lata, skoncentrowanych na robieniu kariery. Korzystają oni z internetu przede wszystkim w celach służbowych, aby zdobyć niezbędne informacje. Często korzystają przy tym z komputerów stacjonarnych. Tego typu urządzenia używają również w celach prywatnych: czytania, słuchania muzyki, czy ściągania filmików. Poza biurem korzystają oczywiście z urządzeń mobilnych, głównie smartfonów. Używają ich najczęściej do wysyłania maili. Niezbyt chętnie odwiedzają za to portale społecznościowe, nie lubią zamieszczanych w internecie reklam i nawet nie śledzą profili swoich ulubionych marek.

3. Gamers

To najmłodsza grupa (18-24 lata). Kochają gry komputerowe. Zazwyczaj grają na specjalnych konsolach i telefonach komórkowych, ale korzystają również z tabletów, odtwarzaczy MP3, czy zwykłych stacjonarnych komputerów. Rzadziej niż przeciętny użytkownik internetu korzystają z tradycyjnych mediów: TV, radia, gazet. Z drugiej strony są bardziej podatni na internetowe reklamy. Najchętniej podążają za trendami i wzorcami wyznaczanymi przez celebrytów.

4. Everything Tech

Gadżeciarze to zazwyczaj młodzi ludzie w wieku 18-34 lat. Najczęściej korzystają z tabletów w poszukiwaniu wszystkiego co nowe. Stały dostęp do nowych treści jest dla nich kluczowy. W odróżnieniu od Working Professionals, nie przeszkadzają im reklamy wyświetlające się na mobilnych urządzeniach. Co więcej, często kupują tak reklamowane produkty. Ten typ konsumentów nie przywiązuje się do marek. Kluczowa dla nich jest dobra oferta i opinie innych użytkowników internetu, zwłaszcza te zamieszczane na portalach społecznościowych.

Experian oferuje usługi informacyjne i marketingowe, narzędzia analityczne i systemy decyzyjne dla klientów z całego świata. Firma specjalizuje się w udzielaniu organizacjom pomocy w zarządzaniu portfelem kredytowym, zapobieganiu wyłudzeniom, kradzieży tożsamości oraz adresowaniu ofert marketingowych.

 

Reklama

SCF 2017 Spring