Hybris: jesteśmy przygotowani na nowe trendy w omnichannel

hybris e-commmerce platforma

Wejście na rynki wschodzące oraz ciągłe doskonalenie platformy to dwa najważniejsze założenia globalnej strategii firmy Hybris. Należący do SAP dostawca rozwiązań dla sprzedawców omnichannel wiąże duże nadzieje z rynkami Azji Wschodniej. Pracuje też nad udoskonaleniem produktu pod kątem pracy w chmurze.

Firma Hybris Software prowadzi obecnie prace modernizacyjne, mające na celu umożliwienie klientom korzystania z wszystkich funkcji platformy w chmurze. Jak wyjaśnia w rozmowie z Evigo Ariel Luedi, prezes firmy, na razie Hybris umożliwia korzystanie w chmurze jedynie z niektórych funkcjonalności. Z możliwości tej korzystają już niektórzy klienci, tacy jak Philips czy australijski sprzedawca akcesoriów fitness Lorna Jane.

Platforma Hybris w chmurze

„Chcemy dać klientom wybór. Niektórzy z nich nigdy nie zdecydują się na to, żeby korzystać z platformy w chmurze, wierząc, że serwery stacjonarne dają lepsze zabezpieczenie danych. Jednak nie zawsze jest to prawda: to że serwer znajduje się w biurze nie znaczy, że nie jest narażony na ataki. A dobre zabezpieczenia kosztują, nie każdą firmę na nie stać. Dlatego chcemy umożliwić korzystanie z wszystkich naszych pakietów w chmurze” – wyjaśnia Ariel Luedi.

Ariel Luedi prezes Hybris

Ariel Luedi, prezes Hybris

Prezes Hybrisa tłumaczy, że dostosowanie platformy do nowych funkcjonalności wymaga gruntownej przebudowy i optymalizacji technologicznego zaplecza. „Obecnie platforma Hybris przechodzi tego typu przekształcenia. Dodawanie nowych funkcji bez dbałości o główny mechanizm odbija się na sprawności systemu. Dlatego co jakiś czas musimy przeprowadzić jego gruntowną modernizację. I to w taki sposób, żeby nie odczuli tego klienci” – mówi.

Nowe trendy omnichannel

Hybris stara się również przygotować na wszelkie nowe trendy w sprzedaży wielokanałowej. ” Gdybym potrafił przewidzieć trendy w tej branży, byłbym niezwykle bogaty. Nikt nie wie, w jakim kierunku będzie się rozwijał handel detaliczny. Dlatego trzeba tworzyć elastyczne rozwiązania, które da się zastosować w zależności od rozwoju sytuacji” – mówi Luedi.

Prezes Hybris uważa, że firma nie powinna mieć problemów z dostosowaniem do nowych trendów i rozwiązań, gdyż głównym założeniem platformy jest właśnie możliwość wdrożenia dodatkowych funkcji. Podstawą są bardzo dobre API, dzięki którym można szybko implementować  nowości.

Nowa platforma to nie wszystko

„Dostarczamy sprzedawcom narzędzia pozwalające sprawnie dołączać nowe kanały sprzedaży. Myślimy zarówno o przygotowaniu się do rozwoju Internetu Rzeczy, jak też do wzrostu popularności nowych gadżetów typu Google Glass. Zwracamy też uwagę na nowe możliwości, jakie dają tablety” – mówi Ariel Luedi.

Podkreśla, że samo korzystanie z platformy Hybris nie gwarantuje sukcesu w sprzedaży omnichannel. Wiele zależy od tego, w jakim stopniu sprzedawca zdecyduje się przemodelować swój biznes. „Spotykamy różnej jakości wdrożenia naszej platformy. Dla niektórych klientów, takich jak choćby Galeria Lafayette, Nespresso czy TUI, implementacja rozwiązań Hybris była motorem gruntownych zmian. Ale spotykamy też nieudane wdrożenia. Przeważnie polegają one na ograniczeniu się do jednego kanału, czyli np. stworzenia sklepu internetowego. A nie o to przecież chodzi w modelu omnicommerce” – tłumaczy.

Ekspansja na rynki wschodnie

Jak zapowiada Ariel Luedi z rozwojem technologicznym wiązać się też będzie ekspansja na nowe rynki. Hybris spogląda ze szczególną uwagą na Daleki Wschód. Obecnie działalność w krajach azjatyckich generuje ok. 15% obrotów Hybris, a zasadniczym polem działania firmy są kraje Zachodniej Europy oraz Ameryka Północna.

Firma pojawiła się już na rynku chińskim – najpierw za sprawą partnerów biznesowych, którzy rozpoczęli tam działalność, potem pozyskując dużych klientów, takich jak A.S. Watson Group (jedna z największych firm w segmencie zdrowia i urody, należy do niej m.in. sieć Rossmann). Hybris pozyskuje też partnerów i klientów w Indiach (chodzi na przykład o Future Group).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring