Allegro: naszym priorytetem jest sprzedaż mobilna

allegro strategia online

W serwisie Allegro szykują się zwolnienia grupowe. Firmę może opuścić 90 osób, 80 kolejnych zostanie przeniesionych do innych firm i zatrudnionych w ramach outsourcingu. Zwolnienia są konsekwencją restrukturyzacji firmy bo Allegro planuje rozwój sprzedaży przez urządzenia mobilne.

Allegro zmienia swoją strategię i sposób organizacji firmy, koncentrując się na rozwoju mobilnych technologii oraz innowacyjnych rozwiązaniach. Reorganizację przejdą działy: marketingu, obsługi klienta oraz działy wspierające: korporacyjne IT, finanse czy administracja.

Nowi specjaliści od mobile sale

„Reorganizacja jest niezbędna, abyśmy mogli myśleć o sukcesie w przyszłości. Chcemy mieć możliwość efektywnego rozwoju produktów i usług, których nasi klienci oczekują w dynamicznie zmieniającym się, mobilnym świecie. Nasz przyszły sukces zależy od transformacji w firmę bardziej elastyczną i zorientowaną na klienta” – mówi Przemysław Budkowski, zarządzający serwisami transakcyjnymi Allegro w Europie Środkowo-Wschodniej.

Allegro zatrudni więc kilkudziesięciu nowych inżynierów oprogramowania. Mają zająć się oni zająć rozwojem produktów i usług mobilnych. Allegro ogłasza również otwarcie piątego polskiego biura w Krakowie – kolejnego po Poznaniu, Warszawie, Toruniu i Wrocławiu.

Zatrudnienie w ramach oursourcingu

Jednocześnie firmę może opuścić około 90 osób. Kolejnych około 80 pracowników zostanie przeniesionych do innych firm, które będą świadczyły usługi dla Allegro w ramach outsourcingu. Blisko 70 pracowników trafi z centralnych zespołów wsparcia bezpośrednio do segmentów biznesowych. Zmiany rozpoczęły się 8 października 2014 r.

Allegro Group działa na rynku platform handlowych jako operator Allegro.pl w Polsce, Aukro.ua na Ukrainie, Aukro.cz w Czechach oraz Molotok.ru w Rosji. Do grupy należą również w obszarze usług płatniczych serwis PayU.pl; na rynku serwisów ogłoszeniowych takie marki jak OLX.pl, otoMoto.pl czy otoDom.pl; porównywarka Ceneo.pl, klub zakupowy Fashiondays.pl, czy popularne Agito.pl.

Dodatkowo w Polsce w ramach Grupy funkcjonują m.in. popularny serwis społecznościowy Wykop.pl, serwis finansowy Bankier.pl oraz GG.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring