Ikea testuje usługę click and collect w trybie 24/7

ikea e-commerce

Od teraz klienci Ikea będą mogli odebrać produkty zakupione w internecie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Na razie z nowej usługi skorzystają jedynie mieszkańcy północnej Francji.

Francuski oddział Ikea wprowadza kolejne udogodnienie dla klientów robiących zakupy online. Pod koniec ubiegłego roku szwedzka sieć wprowadziła możliwość samodzielnego odbioru towarów kupionych w e-sklepie. Teraz klienci będą mogli je odebrać w najbardziej dogodnym dla siebie terminie, czyli przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Testy click and collect

Usługa click and collect dostępna jest dla francuskich klientów Ikea od października 2013. Wówczas skorzystać z niej mogli jedynie klienci w regionie Montpellier. W momencie wybrania produktu przez klienta, zostaje on dodany do listy zakupów i zarezerwowany. Towar jest dostępny do odbioru w sklepie Ikea przez 3 dni od daty złożenia zamówienia. Standardowa cena usługi wynosi 25 euro, jednak klienci posiadający kartę Ikea Family otrzymają możliwość skorzystania z niej w promocyjnej cenie 9,90 euro.

Teraz Ikea postanowiła pójść o krok dalej. W swoim sklepie w Lomme na północy Francji wprowadziła możliwość odbioru zakupionych w e-sklepie produktów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jest to możliwe dzięki specjalnym automatycznym schowkom. Jedynym ograniczeniem jest wielkość kupowanych mebli. Skrytki mają 1,70 m wysokości, są głębokie na 60 cm i szerokie na 1,50 m. Ikea nie wyklucza jednak, że w razie potrzeby zainstalowane zostaną bardziej obszerne schowki.

Rozwój sprzedaży wielokanałowej

Wprowadzenie nowej usługi jest częścią długoterminowej strategii szwedzkiej sieci, zakładającej implementację wielokanałowego modelu sprzedaży. W związku z tym Ikea planuje otwarcie e-sklepów we wszystkich krajach, w których posiada tradycyjne sklepy. Obecnie klienci mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów, w których obecna jest firma.

e-sklep Ikea

E-sklep Ikea

Nie wiadomo dokładnie, kiedy ruszą e-sklepy Ikea na wszystkich 27 rynkach, znana jest już jednak data uruchomienia sprzedaży internetowej w naszym kraju.

“W 2016 roku planujemy wprowadzenie kompleksowego rozwiązania sprzedaży internetowej w Polsce. Szczegóły będziemy komunikować w miarę rozwoju projektu” – powiedziała w rozmowie z Evigo Katarzyna Balashov z Ikea Retail Poland.

Technologia rozszerzonej rzeczywistości

Ikea stawia nie tylko na rozwój sieci e-sklepów. Firma wprowadza także inne rozwiązania, skierowane do nowoczesnych i mobilnych klientów. Przykład? Do najnowszego katalogu firma załączyła aplikację korzystającą z technologii rozszerzonej rzeczywistości. Umożliwia ona klientom obejrzenie ponad 90 produktów w trzech wymiarach i wykonanie symulacji 3D we własnym domu.

Ikea jest największym sprzedawcą mebli na świecie. Założona w 1943 roku sieć zatrudnia dziś około 131 tys. osób w 40 krajach, generując roczną sprzedaż na poziomie 24.7 miliarda euro. Spółka planuje, że do 2020 roku sprzedaż w internecie będzie odpowiadała za 10% przychodów całej grupy.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring