Apple oferuje nowe rozwiązania dla e-commerce

Apple nowy iPad z identyfikacją biometryczną

Wprowadzane na rynek nowe tablety Apple wyposażone są w czytniki biometryczne, dzięki którym klienci będą mogli autoryzować transakcje Apple Pay. Ten nowy system płatności uruchomiony został 20 października 2014 roku.

Gdy na rynek wszedł nowy iPhone6, w który wbudowano czytnik linii papilarnych, było niemal pewne, że podobną funkcję posiadały będą kolejne wprowadzane na rynek gadżety Apple.

Rewolucja w e-handlu

Spekulacje się potwierdziły: nowy iPad Air 2 i iPad mini 3 mają wbudowane czytniki biometryczne, dzięki którym klienci będą mogli autoryzować transakcje w aplikacjach obsługiwanych przez Apple Pay. Nowymi tabletami nie zapłacimy jednak w sklepie stacjonarnym, nie mają one bowiem – w odróżnieniu od iPhone’a 6 – wbudowanych czytników Near Field Communication.

iPadAir2-iPadMini3

Nowy iPadAir2 oraz iPadMini3

Wprowadzenie nowego portfela elektronicznego stworzonego przez koncern z Cupertino zostało ogłoszone wraz z premierą iPhone’a 6 oraz nowego smartwatcha Apple. Ponieważ większość transakcji m-commerce odbywa się właśnie za pośrednictwem urządzeń Apple, dostarczenie przez tę firmę urządzeń, które ułatwią transakcje może być dla e-handlu rewolucyjne.

Najwięksi stawiają na Apple Pay

Nowe urządzenia wyposażone są w interfejs Touch ID, który rozpoznaje linie papilarne użytkownika. Ponieważ tablety mają coraz większy udział w sprzedaży internetowej, wprowadzenie systemu, który ułatwi korzystanie z aplikacji Apple Pay to dobra informacja dla e-sprzedawców. Szczególnie dla dużych sieci, które już zdecydowały się na zainstalowanie nowego portfela. A sprzedawców tych jest niemało. Partnerstwo z Apple Pay zadeklarowali tacy gracze jak Target, Whole Foods, McDonalds, Panera Bread, Nike, Starwood, Groupon czy Uber.

Tablety przyszłością e-commerce

Jak wynika z badań Affiliate Window, na amerykańskim rynku konwersja przy zakupach robionych z tabletów wynosi aż 6%, podczas gdy ze smartfonów tylko 2,9%. Co więcej, w maju 2014 roku iPady miały 72,6% udziału w ruchu internetowym, który odbywa się na tabletach i 84,1% udziału w sprzedaży tego typu urządzeń. Dla porównania, tablety z systemem Android miały 27,4% udziału w ruchu i 15,9% udziału w sprzedaży.

Oprócz funkcji Touch ID, nowe tablety mają szereg innych udoskonaleń. IPad Air2 jest o 18% cieńszy niż jego poprzednik, urządzenie ma również wbudowany silniejszy procesor i kartę graficzną. IPad Air2 kosztuje 499 dolarów, natomiast iPad mini3 399 dolarów. Obydwa urządzenia będą dostępne w sprzedaży od przyszłego tygodnia.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring