Sieć American Eagle Outfitters inwestuje w technologię beacon

amercian eagle

Amerykańska firma odzieżowa American Eagle Outfitters za pomocą technologii beacon zwabia klientów do przymierzalni. Na razie usługa dostępna jest w ok. 100 sklepach tej marki.

Program pilotażowy, w którym wzięło udział ponad 10 tys. klientów, okazał się wielkim sukcesem. Teraz firma zamierza zainstalować technologię beacon w większości ze swoich prawie 930 sklepów w USA.

Powiadomienia push zwiększają konwersję

Kluczowe z punktu widzenia sprzedawców jest nie tylko przyciągnięcie klientów do sklepu, ale dodatkowo zachęcenie ich do przymierzenia kilku rzeczy. Zazwyczaj osoba, która zdecydowała się już pójść do przymierzalni, nie wychodzi ze sklepu z pustymi rękoma. Dlatego sieć American Eagle Outfitters postanowiła wykorzystać w tym celu technologię beacon.

Każdy klient, który miał zainstalowaną na swoim urządzeniu mobilnym aplikację Shopkick, tuż po wejściu do sklepu otrzymywał specjalne powiadomienie push: jeżeli przymierzysz coś z naszej oferty, otrzymasz 25 punktów w programie lojalnościowym. Okazało się, że osoby, które otrzymały taką zachętę, ponad dwukrotnie częściej szły do przymierzalni niż te, które nie dostały tej informacji.

Technologia beacon

Zdaniem Joe Megibow, chief digital officer w firmie American Eagle Outfitters, zastosowanie nowoczesnych technologii w przypadku tej marki jest nie tyle pomocne, co niezbędne. Grupą docelową brandu są bowiem nastolatkowie, którzy wyjątkowo chętnie korzystają z technologicznych nowinek. 

“Mili i kompetentni sprzedawcy wciąż są oczywiście nieodzowni, ale młodzi klienci coraz rzadziej chcą korzystać z ich pomocy. Trzeba zachęcić ich do zakupów w inny sposób” – komentuje Joe Megibow. Dlatego też firma zamierza wykorzystać technologię beacon również w swojej własnej aplikacji mobilnej.

Innowacyjna aplikacja mobilna

Firma wprowadziła niedawno nową wersję aplikacji na tablety i smartfony, która umożliwia łatwiejsze przeglądanie produktów, pozwala na skanowanie kodów kreskowych oraz zapewnia pełen udział w programie lojalnościowym. W nowej aplikacji klient ma możliwość powiększania zdjęć metodą pinch-to-zoom. Użytkownicy otrzymują także dostęp do szczegółowych opisów towarów.

Aplikacja American Eagle pozwala również na skanowanie bar-kodów w sklepach stacjonarnych za pomocą  aparatu wbudowanego w urządzenia mobilne. Aparat możemy również wykorzystać w celu sfotografowania karty kredytowej – takim przypadku jej numer jest automatycznie wczytywany. Aplikacja ma wbudowany własny system płatności o nazwie AEO Credit.

American Eagle Outfitters prowadzi ponad tysiąc sklepów w USA, Kanadzie, Meksyku, Chinach i Hongkongu. Ponadto posiada ponad 60 oficjalnych sklepów prowadzonych w ramach franczyzy m.in. w Polsce. Za pośrednictwem e-sklepu wysyła swoje ubrania do klientów w 80 krajach na całym świecie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring