Polski startup Hitbills.com wchodzi na zagraniczne rynki

Startup hitbills.com wchodzi na rynek brytyjski

Polski startup LepszaOferta.pl przygotowuje się do wejścia na rynek brytyjski. Za dwa tygodnie rozpocznie tam testową wersję serwisu, pod marką Hitbills.com. Pod koniec października 2014 firma zaprezentowała się publicznie na londyńskiej konferencji dla startupów, TechCruch Disrupt.

Firma LepszaOferta.pl to serwis, dzięki któremu użytkownicy mogą obniżyć opłaty  za media, gaz, prąd oraz inne wydatki domowe. „Pomysł na produkt pochodzi z 2007 roku, kiedy z Anglii przyszła do nas idea porównywarek cenowych” – mówi Paweł Słowiakowski, CEO firmy. „W ramach serwisu LepszaOferta.pl porównujemy ceny od różnych dostawców, m.in. gazu czy energii. Na niedawno zderegulowanym rynku pojawiają się nowi dostawcy, którzy chcą zdobyć klienta ceną. Obecnie można więc bardzo łatwo obniżyć opłaty za gaz czy prąd, w czym pośredniczy LepszaOferta.pl” – dodaje.

Skaner rozpozna rachunek

Firma ma już pierwszego inwestora na polskim rynku. Jest nim  fundusz Internet Ventures FIZ z Grupy MCI Management. W inwestycji bierze udział również Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK). W pierwszej rundzie serwis ma otrzymać 6,5 miliona złotych.

Serwis można pobrać w postaci aplikacji mobilnej, która wyposażona jest w skaner rachunków. Po zeskanowaniu dokumentu, system automatycznie zaproponuje sposób na obniżenie opłat. Skanować można kod QR albo tekst. Ten rozpoznawany jest dzięki zastosowaniu systemu OCR. Trwają też prace nad skanerem poczty elektronicznej, który będzie w stanie przeanalizować dane z e-faktur.

aplikacja mobilna Hitbills

Angielska wersja aplikacji mobilnej Hitbills.com

Multiporównywarka ofert

W ramach serwisu dostępnych jest pięć usług: tańszy prąd, wydatki domowe, kredyty, lokaty oraz oferta dla firm. Dzięki nim użytkownicy mogą obniżyć koszty rachunków, a także porównać kredyty, lokaty czy ubezpieczenia.

„Obecnie klienci bardzo często przepłacają za kredyty. Na rynku pojawiają się nowe oferty konsolidacyjne, dzięki którym można zmniejszyć ratę nawet o połowę. W naszym serwisie oferty te zebrane są w jednym miejscu, klient może je za naszym pośrednictwem porównać i wybrać odpowiednią dla siebie.” – tłumaczy Słowiakowski.

Londyński debiut

Za wyszukiwanie ofert odpowiada zespół analityków. Firma LepszaOferta.pl może zaoferować klientom lepsze ceny na usługi, ponieważ współpracuje z ok. 60 dostawcami na polskim rynku. Obecnie trwają negocjacje z kolejnymi, m.in. z Orange. Występując pod globalną marką Hitbills.com firma wzbudziła duże zainteresowanie w Londynie, konferencja zaowocowała kontaktami i negocjacjami m.in. z PayPalem.

Obecnie firma ma ponad cztery tysiące klientów miesięcznie. Aby zarabiać, potrzebny jest efekt skali, gdyż prowizja z pojedynczych transakcji jest bardzo niewielka. Stąd plany globalnej ekspansji i przygotowania do wejścia na rynek brytyjski. Na Wyspach, Hitbills.com ma już pięciu potencjalnych partnerów, którzy dostarczą know-how. Po stronie Hitbills.com pozostanie dostarczenie oprogramowania. Powstała też anglojęzyczna aplikacja przeznaczona na rynek brytyjski.

Jeśli debiut w Wielkiej Brytanii przebiegnie pomyślnie, LepszaOferta.pl pojawi się na kolejnych rynkach. Ambicje są globalne, lecz na początku firma skoncentruje się na rynkach rozwiniętych, takich jak Francja, Niemcy czy Holandia.

Reklama

SCF 2017 Spring