Chiński WeChat wprowadza wyczekiwany system płatności online

WeChat

Chiński komunikator WeChat musi mierzyć się z rosnącą konkurencją. Dlatego wprowadza funkcję płatności online, która daje użytkownikom dostęp do nowych usług oraz zakupów online

Udostępniona na początku sierpnia, darmowa aplikacja WeChat w najnowszej wersji 5.0 pozwala nie tylko na używanie programu do rozmów wideo, gier online, czy tworzenia grup znajomych na kształt serwisów społecznościowych, ale umożliwia też płatności online. Za korzystanie z emotikonów i gier firma będzie pobierać opłaty od jednego dolara w górę. Nowy system płatności pomoże też w zakupach na licznych stronach partnerskich serwisu. Jednak, jak informuje serwis Tech In Asia, na razie ta funkcja będzie dostępna tylko dla użytkowników korzystających z serwisu w Chinach, choć sama aplikacja jest dostępna aż w 18 wersjach językowych.

“Nowa wersja WeChat oferuje coś więcej niż tylko prosty chat. To całkowicie mobilna platforma społecznościowa, która zrewolucjonizuje możliwości użytkowników komunikatorów” – uważa Poshu Yeung, vice prezes grupy Tencent, do której należy WeChat. Tencent to najlepiej zarabiająca firma internetowa w Chinach. Spółka zatrudniająca ponad 24 000 pracowników w ubiegłym roku zarobiła 601 mln dolarów.

Aplikacja powstała w 2011 roku. Od tego czasy zdobyła ponad 300 mln użytkowników, w tym 70 mln poza granicami Chin. W międzynarodowym rankingu GlobalWebIndex, zestawiającym najczęściej używane aplikacje na smartfony, WeChat znalazł się na piątym miejscu – przed takimi programami, jak Twitter, czy Skype.

Do kampanii promującej swój najnowszy produkt, firma zaangażowała m.in. znanego piłkarza FC Barcelona, Leo Messiego. Celebryci wraz z długo oczekiwanym przez użytkowników systemem płatności mają pomóc w walce z olbrzymią konkurencją. Na rynku azjatyckim WeChat musi mierzyć się m.in. z rosnącymi w siłę Kakao Talk i Line. Wprowadzając system płatności online aplikacja zaczyna też bezpośrednio konkurować z Alipay, największą chińską platformą do transakcji pieniężnych w sieci, która należy do koncernu Alibaba.

Reklama

SCF 2017 Spring