Rakuten uruchamia platformę sprzedażową na rynku brytyjskim

Rakuten e-commerce Japonia platforma sprzedażowa

Największy japoński gracz e-commerce, Rakuten idzie w ślady Alibaby i rozszerza swoją działalność na międzynarodowych rynkach. Firma uruchomiła platformę sprzedażową pod własną marką na rynku brytyjskim. Na Rakuten.co.uk dostępne będą produkty zarówno własne, jak i te oferowane przez zewnętrznych sprzedawców.

W ofercie Rakuten.co.uk znajdą się również e-booki ze sklepu Kobo, należącego do japońskiego giganta oraz multimedia wideoserwisu Wuaki. Oprócz książek, gadżetów i multimediów w e-sklepie będzie można kupić jedzenie, kosmetyki, ubrania, a także artykuły dla zwierząt. Spekuluje się, że Rakuten szykuje się do konkurencji z Amazonem i innymi graczami, którzy postawili na sprzedaż produktów spożywczych przez internet.

Rakuten na rynku brytyjskim

Sklep Rakutena na rynku brytyjskim

Likwidacja serwisu Play.com

Jednocześnie Rakuten prowadzi rebranding serwisu Play.com, który przejął w 2011 roku. Podobnie stało się niedawno na rynku amerykańskim: japońska firma pozbyła się marki Buy.com, by zacząć sprzedawać za pośrednictwem platformy Rakuten.com.

Model międzynarodowej ekspansji zastosowany przez Rakuten jest prosty: europejskich klientów pozyskuje przejmując lokalnych graczy. Teraz zamierza poszczególne rozproszone firmy skonsolidować pod jedną marką. W Wielkiej Brytanii Rakuten.co.uk zastąpi właśnie markę Play.com. Podobnie może stać się w kolejnych europejskich krajach: we Francji do Rakutena należy sklep internetowy PriceMinister, w Niemczech zaś Tradoria. W portfelu Rakutena znajdują się też bardziej wyspecjalizowane marki: Kobo, Wuaki, komunikator Viber, a także crowdsourcingowy portal z filmami Viki.

E-commerce bez granic

Rakuten zamierza zwiększyć skalę działalności i szykuje kolejne produkty, które mają na celu związanie klienta z marką. W grudniu 2014 roku serwis zamierza wprowadzić na rynek jednolitą platformę płatniczą, która będzie obsługiwała wszystkie sklepy należące do grupy. Uruchomi też program lojalnościowy „Super Points”. Zdobyte w nim punkty będzie można realizować we wszystkich firmach z portfela Rakutena.

„Oczekiwania klientów stale się zmieniają, jednak chęć bycia traktowanym indywidualnie i napotykania ciekawych doświadczeń jest stała” – mówi Kenji Hirose, prezes Rakutena na Europę. „Uruchamiając Rakuten.co.uk, ułatwiamy klientom zakupy, a sprzedawcom dystrybucję. Przez kolejny rok zamierzamy wprowadzać model handlu bez granic, integrując ofertę z naszym globalnym ekosystemem usług internetowych.”

Konkurencja ze strony Alibaby

Oczywiście, skala działalności Rakutena jest nieporównywalnie mniejsza niż chińskiego Alibaby, lecz ambicje, by stworzyć globalny ekosystem e-commerce wydają się być podobne. Podczas gdy chińczycy już stworzyli globalne imperium, przed japońskim konkurentem pozostaje jeszcze długa droga. Rakuten musi między innymi uporządkować sytuację na rodzimym podwórku i nie dać się wyprzedzić coraz silniejszym rywalom z Azji Wschodniej czy z Indii.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring