Niemcy: Grupa Metro nawiązała współpracę z eBay i PayPal

e-commerce sprzedaż internetowa ebay pal pal

Dzięki połączeniu sił tych trzech firm, w centrum handlowym Weserpark w Bremie powstał nowatorski “Inspiration Store”, który łączy zalety zakupów online i offline.

Sklep ma 200 mkw. powierzchni, a w asortymencie znajduje się ok. 400 pozycji pochodzących z oferty eBay oraz należących do Grupy Metro sklepów Real, Media Markt i Kaufhof. Asortyment będzie się zmieniał co dwa tygodnie. Sklep będzie czynny jedynie do połowy stycznia 2015 roku. Ma zaprezentować możliwości jakie daje sprzedaż w kanale multichannel.

Inspiration Store: zakupy na trzy sposoby

W “Inspiration Store” klienci mają do wyboru trzy metody dokonania zakupów:

  • jak w sklepie tradycyjnym
  • za pomocą cyfrowych wyświetlaczy umieszczonych w sklepie i na terenie centrum handlowego
  • korzystając z własnych smartfonów lub tabletów

W tym ostatnim przypadku klienci mogą skorzystać z dwóch serwisów: www.ebay.de/rpp/pr/the-inspiration-store oraz www.the-inspiration-store.de.

Klienci korzystający z oferty “Inspiration Store” mają do wyboru również kilka metod płatności. Poza tradycyjnymi, mogą skorzystać z mobilnej aplikacji  “Check in with PayPal” albo aplikacji QRshopping. Produkty zakupione online można odebrać osobiście w sklepie lub zamówić kuriera, który dostarczy je pod wskazany adres.

Grupa Metro stawia na online

Również w Polsce Grupa Metro stosuje rozwiązaani, które mają zwiększyć jej sprzedaż w internecie. Przykładem jest sklep internetowy hurtowni Makro. Obecnie w jego ofercie znajduje się ponad 5 tys. artykułów, a asortyment jest stale rozszerzany. Wszystkie zamówienia są przesyłane do klientów z pomocą firmy kurierskiej DHL. 98% towarów jest dowożonych już następnego dnia. Do niedawna klienci za zakupy mogli płacić jedynie u kuriera – gotówką (do sześciu tysięcy złotych) lub kartą płatniczą. Obecnie możliwa jest płatność on-line bezpośrednio w sklepie internetowym. Wykorzystano do tego platformę PayU (system należy do międzynarodowej grupy Naspers).

Makro strategia online e-sklep

Polski sklep internetowy Makro

Grupa Metro jest jedną z największych firm zajmujących się handlem detalicznym na świecie. W portfolio Grupy wchodzą takie sieci jak Metro Cash&Carry, Real, Media Markt, Saturn oraz Galerie Kaufhof. Łącznie posiada ok. 2,2 tys. placówek w 32 krajach na świecie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring