Google Customer Barometer – nowe narzędzie dla sprzedawców internetowych

google barometr narzędzie analityczne ecommerce

Google opublikował właśnie swój coroczny raport ‚Customer Barometer’, który podsumowuje zachowania konsumentów oraz ich preferencje zakupowe. Raport  jest jednocześnie narzędziem, które może być w pełni dostosowane do potrzeb e-sprzedawców.

Dzięki Google firmy mają dostęp do nowego narzędzia które pozwala tworzyć rozmaite wykresy oraz umożliwia dostęp do szerokiej bazy danych zawierającej informacje o zachowaniach konsumentów. Dane pochodzą z 46 państw i mogą być porównywane oraz filtrowane na tysiące sposobów.

https://www.youtube.com/watch?v=kPxi8PRA-eE

Dane o zachowaniach konsumentów

Wszystkie analizy mogą zostać dostosowane do naszych potrzeb. Wykresy można ściągnąć w formacie .csv lub .png. Dane zebrane przez Google zostały podzielone na trzy główne kategorie:

  • The Multi Screen Viewer: użytkownicy znajdą tu informacje o średniej liczbie urządzeń mobilnych przypadających na osobę. Można też sprawdzić jaki procent osób korzysta z smarfonów w danym państwie oraz zbadać częstotliwość korzystania z sieci. Dodatkowo, można sprawdzić jaki procent osób w danym kraju korzysta z portali społecznościowych. Dla przykładu w Turcji 92% osób korzysta z social mediów.
  •  The Smart Shopper: najciekawsza kategoria dla detalistów e-commerce. Znajdziemy tu informacje o tym jak często i jakie produkty są kupowane online. Na przykład według Google co trzecia osoba twierdzi, że dokonała swojego ostatniego zakupu (w kategorii ubrania i obuwie) właśnie w internecie. Inne dostępne dane pokazują jaki odsetek osób sprawdza produkty online przed dokonaniem zakupu.
  • The Smart Viewer: kategoria ta skupia się na filmach video, ale również na ich wpływie na e-commerce. Znajdziemy tu informacje o tym jaki procent osób ogląda filmy w celu uzyskania dodatkowych informacji o produkcie. Co więcej, można sprawdzić przedstawiciele której narodowości oglądają najwięcej filmów w sieci, w czyim towarzystwie to robią oraz kto najczęściej ogląda filmy do samego końca. Dane są tak szczegółowe, że pozwalają sprawdzić ile osób ogląda filmy w czasie pracy lub podczas zajęć w szkole.
google barometer e-commerce

Consumer Barometer firmy Google

Tworzenie wykresów konsumenckich

Raport jest jednocześnie narzędziem które pozwala użytkownikom przeglądać dane według pytań, które zostały zadane respondentom. W tym roku Google przeprowadził dwa badania obejmujące 150 tys. kupujących online z 46 państw świata.

Najciekawszą funkcją jest ‚Graph Builder’ czyli narzędzie do tworzenia wykresów. Użytkownicy mogą wybierać nie tylko spośród trzech wcześniej wymienionych kategorii ale również według pojedynczego pytania. Na przykład jeśli wybierzemy zapytanie „Jakie produkty najczęściej wyszukiwali konsumenci na smartfonie” od razu będziemy mogli zdefiniować kategorie produktową. Do kategorii produktowych zalicza się ubezpieczenia, bilety do kina, ubrania i obuwie, przeloty, produkty spożywcze, AGD, kosmetyki, telefony komórkowe oraz telewizory.

Z nowym narzędziem Google takich kombinacji (czyli konkretnych wykresów) można stworzyć tysiące.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring