USA: sieć Macy’s wykorzysta technologie Google

Macy's omnichannel strategia google

Już w listopadzie 2014 klienci amerykańskiej sieci Macy’s będą mogli sprawdzić na swoich smartfonach, czy interesujące ich produkty są dostępne w najbliższym sklepie tej marki. Wszystko dzięki wykorzystaniu platformy Google, łączącej funkcje lokalizacyjne i marketingowe.

W ostatnich latach sieć Macy’s zainwestowała setki milionów dolarów w rozwój e-commerce oraz w integrację różnych kanałów sprzedaży. Dzięki temu, obecnie ok. 10% obrotów Macy’s pochodzi ze sprzedaży online. Sieć wprowadza kolejne rozwiązania, które dodatkowo mają wzmocnić jej sprzedaż, zarówno w sieci jak i sklepach stacjonarnych.

Google wskaże drogę do sklepu

Nowa usługa, oparta o rozwiązania Google, pozwoli sprawdzić, czy dany produkt, w konkretnym kolorze i rozmiarze, jest dostępny w najbliższym sklepie Macy’s. Klient na wyświetlaczu swojego smartfonu będzie mógł także obejrzeć zdjęcie poszukiwanego produktu oraz poznać jego cenę. System wskaże także drogę, jak dotrzeć do najbliższego sklepu tej sieci.

Rozwój aplikacji Google z funkcją wyszukiwania produktów w pobliskich sklepach otwiera nowe szanse dla detalistów. Korzystają z niej już takie marki jak Sephora, REI, Office Depot czy Sears. Dotarcie do klientów z ofertą już w momencie gdy zaczynają oni w sieci szukać interesujących ich produktów, jest kluczowe. Jak wynika z badań opublikowanych przez Google, a przygotowanych przy współpracy z Ipsos MediaCT and Sterling Brands, aż 87% konsumentów szuka informacji o produktach w internecie zanim uda się na zakupy. 79%  robi to również podczas wizyty w samym sklepie, a 35% już po jego opuszczeniu.

IBeacony ściągają klientów

Spersonalizowana oferta trafiająca w oczekiwania klientów to obecnie klucz do zwycięstwa na konkurencyjnym rynku. Daltego Macy’s uruchomił mobilną aplikację i korzysta z technologii iBeacon. Do tej pory aplikacja, łącząca doświadczenie zakupowe ze świata rzeczywistego z mobilnym, testowana była m.in. w sklepach w San Francisco.

Aplikacja wykorzystuje technologię iBeacon i pozwala firmie wysyłać do klientów spersonalizowane informacje na temat oferty sklepu, zniżek, promocji, rekomendacji i nagród. Testy zakończyły się dużym sukcesem. Dlatego jak poinformował Macy’s, jeszcze przed tegorocznymi świętami usługa Shopkick ShopBeacon będzie zainstalowana we wszystkich sklepach tej sieci na terenie USA. 

 

Reklama

SCF 2017 Spring