USA: kolejny sklep internetowy uruchamia sprzedaż stacjonarną

boohoo.com strategia online

Brytyjski e-sklep Boohoo.com otworzy swój pierwszy stacjonarny salon 30 października w Nowym Jorku. Zlokalizowany przy West Broadway sklep będzie otwarty przez trzy tygodnie.

W asortymencie sklepu znajdzie się ok. 8 tys. pozycji skierowanych przede wszystkim do konsumentów w wieku 16-24 lata. Klienci na miejscu będą mieli możliwość zakupienia wybranych produktów drogą internetową. Jak podkreśla Carol Kane, dyrektor generalny Boohoo, wybór lokalizacji pod pierwszy stacjonarny sklep tej marki nie był przypadkowy. “Stany Zjednoczne to dla nas kluczowy rynek. W ten sposób chcemy mocniej zaakcentować naszą obecność w USA” – wyjaśnia Kane.

E-sklepy w różnych językach

Władze brytyjskiej marki nie ukrywają, że rozwój sprzedaży na zagranicznych rynkach należy do priorytetów firmy. W tym celu Boohoo systematycznie uruchamia serwisy internetowe dedykowane konkretnym rynkom. W październiku 2013 roku wystartował serwis francuskojęzyczny, a w tym roku uruchomione zostały e-sklepy skierowane do klientów hiszpańskich i niemieckich. Dodatkowym udogodnieniem dla zagranicznych klientów jest możliwość płacenia w e-sklepie Boohoo w różnych walutach. Obecnie sprzedaż na rynkach zagranicznych wynosi ok. 110 mln funtów, czyli ok. 35% wszystkich dochodów. Firma rozwija także mobilną wersję swojej witryny.

niemieckojęzyczny serwis boohoo

Niemiecki serwis Boohoo.com

Moda na pop up stores

Pomysł otwierania tymczasowych, stacjonarnych salonów przez firmy, które dotąd kojarzone były tylko i wyłącznie ze sprzedażą internetową, staje się coraz bardziej powszechny. Wystarczy wspomnieć o dwóch przykładach. Niemieckie Zalando, jeden z największych sklepów internetowych z obuwiem i modą w Europie, właśnie ogłosił, że na 5 dni otworzy pop up store w Warszawie. Wcześniej okazję odwiedzenia stacjonarnego salonu tej marki mieli mieszkańcy Mediolanu, Amsterdamu czy Brukseli.

Z zamiarem otworzenia swojego pierwszego stacjonarnego sklepu nosi się także amerykański gigant sprzedaży internetowej, Amazon. Sklep ma powstać w samym sercu Manhattanu, tuż przy słynnym Empire State Building. Sklep ma zostać otwarty jeszcze przed świątecznym szczytem zakupowym.

Sklep internetowy bohoo.com został założy przez projektantkę Carol Kane. Sklep otrzymał dwukrotnie nagrodę “Lorraine Award” dla najlepszego detalisty internetowego” oraz nagrodę “The Notebook Award” dla najlepszego sklepu online.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring