Platforma Etsy otwiera pop up store w Londynie

london ecommerce etsy pop up store

Internetowa platforma handlowa oferująca unikatowe produkty ponad miliona sprzedawców z całego świata otworzy w grudniu swój pierwszy tymczasowy sklep stacjonarny w Londynie.

Etsy House, bo tak będzie nazywał się sklep, pojawi się przed świątecznym szczytem zakupowym w samym sercu Londynu. Zlokalizowany w Covent Garden salon będzie otwarty jedynie przez 3 dni, od 5 do 7 grudnia. W ofercie znajdą się unikatowe produkty z różnych kategorii: sztuka, wyposażenie wnętrz, biżuteria, meble, odzież czy materiały biurowe. Odwiedzający pop up store będą mieli okazję wziąć także udział w warsztatach prowadzonych przez projektantów współpracujących z platformą, a także zamówić spersonalizowane produkty.

Sukces pop up store

Otwarcie sklepu w Londynie jest kontynuacją sukcesu, jaki odniósł pop up store w Nowym Jorku. Świąteczny sklep Etsy został uruchomiony w 2012 roku na nowojorskim SoHo. W trakcie 10 dni sklep odwiedziło ponad 20 tys. osób. Połowa z nich nigdy wcześniej nie kupiła niczego na platformie internetowej Etsy.

Nowe zasady działalności Etsy

Od początku 2014 roku Etsy wprowadził nowe zasady, według których sprzedawcy korzystający z platformy mogą zatrudniać pracowników, korzystać z centrów logistycznych i zaopatrzenia oraz wchodzić we współpracę z producentami. Warunek jest jeden – każdy oferent musi ujawnić w rubryce “o mnie”, z jakimi firmami współpracuje. Chodzi o to, żeby każdy sprzedawca był w stanie udokumentować autorstwo danego przedmiotu i wziąć odpowiedzialność za swoje produkty. To wyraźnie odróżnia Etsy od innych platform sprzedażowych.

“Społeczność Etsy ceni sobie znajomość historii danego przedmiotu i wiedzę o jego wytwórcy” – przekonują władze Etsy. Sprzedający płacą 20 centów za wystawienie przedmiotu na aukcji na okres czterech miesięcy. Etsy pobiera 3,5 proc. prowizji od wartości każdej transakcji.

Wzrost sprzedaży online

Etsy to założona w 2005 roku platforma handlowa, która łączy sprzedawców unikatowych przedmiotów z potencjalnymi klientami. Serwis ma obecnie ponad milion zarejestrowanych sprzedawców, którzy oferują łącznie ok. 26 mln różnego rodzaju produktów. Z serwisu korzysta ok. 40 mln użytkowników z 200 krajów. W 2013 roku obroty platformy wyniosły 1,35 mld dolarów.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring