Raport: sprzedawcy zmieniają strategię dostaw przedświątecznych

sklepy online logistyka sezon świąteczny

Sprzedawcy wielokanałowi spodziewają się wyjątkowo wysokiej sprzedaży podczas najbliższego sezonu świątecznego. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Shop.org, 78,8% amerykańskich sprzedawców skróciło deadline dla zamówień, które mają dotrzeć do klientów w Boże Narodzenie.

Sprzedawcy na całym świecie (nauczeni doświadczeniem) starają się przygotować operacje logistyczne tak, aby uniknąć spóźnień i nadmiaru przesyłek do zrealizowania w gorącym okresie przedświątecznym.

Inwestycje w click and collect

„Trzeba pamiętać, że w sezonie 2013 na system dostaw miało wpływ wiele czynników zewnętrznych, takich jak zła pogoda. Dlatego sprzedawcy i ich partnerzy logistyczni za wszelką ceną chcą w tym roku sprostać oczekiwaniom klientów, jeśli chodzi o punktualną dostawę” – komentuje Vicki Cantrell, dyrektor wykonawczy Shop.org. „Detaliści wcześniej rozpoczęli więc promocje świąteczne, zainwestowali też w dodatkowe funkcje, takie jak live chat, możliwości sprawdzania dostępności produktu, a także opcje osobistego odbioru przesyłki.”

Spośród 92,3% sklepów, które planują zaoferować darmową przesyłkę w standardowym pakiecie, 69,1% gwarantuje terminowość przesyłki tylko dla zamówień składanych do piątku 19 grudnia. Dla porównania w roku 2013  74,2% sprzedawców ustaliło deadline na 20 grudnia

Live chat wspomoże przed Świętami

W innej ankiecie, którą serwis Shop.org opublikował w sierpniu 2014 roku, zapytano sprzedawców, w jakie usługi i funkcje zainwestowali najwięcej przygotowując się do sezonu świątecznego. Wielu wskazało właśnie na zaplecze logistyczne i łańcuch dostaw. Znaczna część (41,3%) zainwestowała również w live chat, a 34,5% w technologie, które pozwalają klientom sprawdzać dostępność produktu w sklepach tradycyjnych. Wśród innych funkcji znalazły się terminarze przedświątecznych deadline’ów zakupowych (30,9%), a także opcja odbioru osobistego w sklepie (25,5%).

Dostawa jednego dnia w Wigilię

Dla kupujących którzy odkładają świąteczne zakupy na ostatnią chwilę, sklepy udostępnią szybką dostawę w promocyjnych cenach. Klienci 20,6% sklepów będą mogli skorzystać z takiej oferty zamawiając przesyłki do 23 grudnia włącznie, 14,7% sprzedawców udostępni tę opcję do 22 grudnia, a kolejne 14,7% obejmie promocją dzień 21 grudnia.

W przypadku opcji jednodniowych dostaw, 50% e-sklepów zaoferuje klientom dostawę w jedną noc z 23 na 24 grudnia z gwarancją dotrzymania terminu. 30% sprzedawców chce dać klientom możliwość złożenia zamówienia z opcją przesyłki jednodniowej do 22 grudnia włącznie.

Reklama

SCF 2017 Spring