Wielka Brytania: sieć Lakeland buduje nowy system sprzedaży omnichanel

online cloud rozwiązania e-commerce multichannel

Narzędzia analityczne dostarczone przez OrderDynamics mają pomóc brytyjskiej firmie Lakeland usprawnić proces sprzedażowy zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w internecie.

Brytyjska sieć Lakeland prowadzi sprzedaż akcesoriów kuchennych i artykułów wyposażenia wnętrz. Posiada prawie 80 sklepów stacjonarnych, aktywnie prowadzi również sprzedaż online. Sklep internetowy sieci odwiedzany jest przez setki tysięcy potencjalnych klientów tygodniowo, a w jego portfolio znajdują się dziesiątki tysięcy produktów. Przy tej skali biznesu, prowadzonego w różnych kanałach sprzedaży, wyzwaniem stają się m.in. kwestie związane z logistyką, marketingiem czy merchandasingiem. Dlatego Lakeland postanowił skorzystać z umieszczonych w chmurze narzędzi analitycznych Dynamic Action firmy OrderDynamics.

Analiza danych podstawą sukcesu w omnichannel

Współcześni omnichannelowi detaliści muszą mieć stały wgląd w dane i analizy ze wszystkich kanałów sprzedaży. I to nie oddzielnie, a całościowo.

“Prowadzenie efektywnego biznesu we wszystkich kanałach sprzedaży wymaga zintegrowanych działań m.in. na polu reklamy, merchandasingu czy promocji. Klienci oczekują od nas spersonalizowanej oferty, trafiającej w ich potrzeby i oczekiwania. To wymaga pełnego zoptymalizowania wszystkich naszych działań przy równoczesnym dbaniu o rentowność biznesu” – tłumaczy Tony Preedy, dyrektor marketingu w firmie Lakeland.

Dzięki Dynamic Action jest to możliwe. Program nie tylko zbiera wszystkie niezbędna dane ze wszystkich kanałów sprzedaży, ale również analizuje je i przedstawia możliwe rozwiązania, które mogą usprawnić funkcjonowanie firmy. Co najciekawsze, rekomendacje przedstawiane przez Dynamic Action są pogrupowane od tych najważniejszych, które mają największy wpływ na wyniki finansowe osiągane przez daną firmę, po te mające mniejsze znaczenie.

Lakeland rozwija e-commerce

Obecnie brytyjska sieć posiada 68 sklepów stacjonarnych na rodzimym rynku, prowadzi również 9 salonów sprzedaży na Bliskim Wschodzie. Od wielu lat sieć mocno inwestuje w sprzedaż internetową. Zmodernizowana strona internetowa, mobilna aplikacja, bezdotykowe opcje płatności czy elektroniczny katalog dostępny na iPadach – to tylko niektóre przykłady zastosowania nowoczesnych technologii wspierających sprzedaż.

Sieć uruchomiła również usługę click and collect, a oferta w sklepie internetowym jest na bieżąco aktualizowana zgodnie ze stanem magazynowym. Klienci mogą również (w sieci oraz w sklepie stacjonarnym) złożyć zamówienie, które zostanie później dostarczone pod wskazany adres. Przesyłka trafi do nich już następnego dnia.

Lakeland sklep internetowy

Sklep internetowy Lakeland

 

Reklama

SCF 2017 Spring