Badanie: aplikacje mobilne wypierają gazetki reklamowe

smartphone mobilne aplikacje

Szukając promocyjnych ofert Polacy coraz chętniej sięgają po mobilne aplikacje. Takim przykładem jest serwis “Promocje w telefonie”, który został pobrany już ponad 300 tys. razy.

Jak wynika z raportu Generation Mobile 2014, obecnie już tylko 30% osób deklaruje, że nie korzysta ze smartfonów podczas robienia zakupów. Najczęściej kupujący szukają na nich promocji i porównują ceny w poszczególnych sklepach. Intensywny rozwój technologii mobilnych sprawia, że dotychczasowe metody komunikowania się z klientami przechodzą do lamusa. Dotyczy to np. tradycyjnych ulotek i gazetek reklamowych kolportowanych przez sieci handlowe. Obecnie zastępują je mobilne aplikcje. Są nie tylko wygodniejsze, ale również bardziej ekologiczne.

Promocje w telefonie badanie gazety promocyjne

Zachowania konsumentów mobilnych

Ponad 300 tys. osób pobrało już aplikację mobilną “Promocje w telefonie”, jedną z najpopularniejszych tego typu aplikacji na polskim rynku. W ciągu kilku miesięcy (od grudnia 2013 do września 2014) jej użytkownicy obejrzeli ponad 25 milionów egzemplarzy gazetek reklamowych i promocyjnych kuponów. Nie są to osoby przypadkowe, ale lojalni konsumenci, którzy wracają do aplikacji średnio trzy razy w tygodniu. Po wybraniu atrakcyjne oferty często polecają ją dalej. Są też zainteresowani ich zawartością, bo aż 58% gazetek przeglądają od deski do deski. Co więcej, 75% użytkowników aplikacji stanowią kobiety, a to one są zazwyczaj odpowiedzialne za decyzje zakupowe podejmowane w rodzinie.

“Konsumenci wykorzystują aplikacje mobilne, by zoptymalizować swoje zakupy, czyli po prostu zaoszczędzić. Jeśli akurat potrzebują proszku do prania, chcą wiedzieć nie tylko to, czy w danym sklepie jest akurat promocja, ale też porównać ceny między sklepami” – mówi Michał Pajdak, Business Development Director w „Promocje w telefonie”.

aplikacja mobilna Promocje w telefonie

Aplikacja „Promocje w telefonie”

Oszczędności dzięki mobilnym aplikacjom

Gazetki promocyjne są jednym z głównych mechanizmów, który zachęca klientów do wizyty w sklepie. Korzyści z zastosowania rozwiązań mobilnych są obustronne: konsumenci otrzymują wygodne narzędzie pozwalające organizować zakupy, a sklepy skuteczny sposób na dotarcie do zainteresowanych klientów. Dodatkowo detaliści otrzymują informację o tym, jak użytkownicy reagują na gazetkę.

Nie bez znaczenia są też koszty i ekologia. Zastępując papierowe gazetki elektronicznymi, firma nie ponosi kosztów druku oraz dystrybucji. Na wydrukowanie tylu egzemplarzy gazetek i kuponów ile użytkownicy aplikacji obejrzeli od początku roku na swoich smartfonach, potrzebne byłoby około 125 milionów kartek formatu A4, czyli blisko 250 tysięcy ryz papieru.

Bezpłatna aplikacja “Promocje w telefonie” umożliwia przeglądanie gazetek i kuponów promocyjnych takich sieci jak  Biedronka, Lidl, Rossmann, McDonald’s, Tesco, Real, Media Expert, Pepco, czy KFC. Użytkownik otrzymuje powiadomienia za każdym razem, gdy pojawi się nowa gazetka lub kupony promocyjne. Klient ma też możliwość wyboru sklepów, z których będzie otrzymywać powiadomienia oraz opcję wyłączenia ich całkowicie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring